Inex Style, companie din Braşov care produce articole de vestimentaţie feminină sub brandul Mathilde, estimează că va încheia anul acesta cu afaceri totale de 1,4 milioane euro, în creştere cu 40% faţă de 2016. Din această sumă, circa 7% vor proveni din vânzările online de pe site-ul dedicat brandului Mathilde.
„Pentru finalul acestui an estimăm o cifră de afaceri de 1,4 milioane de euro. Magazinul online are un potenţial mare de creştere. Acesta va creşte în continuare în acelaşi ritm cu avansul înregistrat în magazinele fizice”, a declarat Mathilde Gheşea, fondatoarea brandului Mathilde. Anul trecut afacerile Inex Style s-au situat la circa 1 milioane euro.
Businessul de creaţie vestimentară Mathilde, pornit în 2002, s-a dezvoltat constant, ajungând în prezent la 10 magazine tradiţionale în toată ţară.
„Am deschis primul magazin la Vama Veche în 2005, a cărui activitate era sezonieră. Din dorinţa de a avea mai mult timp pentru creaţie, am decis apoi să deschid primul magazin în Braşov, a precizat ea, adăugând că magazinul online a venit la trei ani distanţă, când erau în total doar 3 magazine fizice – Vama Veche, Braşov şi Cluj-Napoca.
„Intrarea în mediul online ne-a ajutat să ne extindem şi în alte oraşe în condiţiile în care produsele noastre au putut fi văzute şi de persoane din alte localităţi care ne-au cerut să deschidem un magazin şi în oraşul lor. În prezent avem 10 magazine în principalele oraşe din ţară”.
Cel mai nou magazin Mathilde a fost inaugurat ieri în Bucureşti, ca urmare a unei investiţii de 70.000 de euro. Noul showroom Mathilde are o suprafaţă de 80 metri pătraţi şi este situat în zona Dorobanţi. Acestea este cel de-al doilea „concept store” deschis în Capitală, primul fiind situate pe bulevardul Magheru.
„În prezent se produc circa 2.000 de articole pe lună. Avem 70 de oameni în zona de producţie care sunt împărţiţi între unităţile din Braşov şi Oradea.”
În medie, valoarea coşului de cumpărături al unui client Mathilde se situează între 100-200 euro. Cele mai vândute produse sunt rochiile, articolul de bază cu care a crescut brandul Mathilde.
„Până acum trecut produceam rochii în proproţie de 85%, însă acum ne-am mai diversificat oferta – fuste, pataloni, jachete”, a punctat ea.
Mathilde vinde articole şi în magazine de tip multi-brand din ţară şi are în plan să intre şi pe platforme online multi brand. Compania a investit anul trecut 10.000 euro în schimbarea platformei online proprii, impactul investiţiei începând să dea treptat roade. Fiind însă un brand de nişă cu serii limitate, creşterea în mediul online nu are un ritm la fel de accentuat ca în cazul produselor de „fast fashion”.
Pentru anul viitor, Mathilde are un buget de investiţii de 100-150.000 euro la fel ca şi anul acesta. Compania nu va mai deschide magazine noi, în condiţiile în care o parte din bugetul de investiţii va fi alocat pentru renovarea şi redecorare a două dintre actualele magazine.