Compania săceleană Textile Blue Wash, care vopsește blugi pentru Hugo Boss, a ajuns anul trecut la afaceri de 8,69 milioane de lei (1,93 milioane de euro), după ce în 2015 raportase un business de 10,27 milioane de lei. Și profitul companiei a scăzut de peste 4 ori, de la 369.000 de lei la 81.000 de lei. Și numărul mediu de angajați a scăzut anul trecut de la 152 la 114.
Firma deținută de antreprenorul Gigi Anghel, și-a mutat sediul în parcul industrial Electroprecizia din Săcele anul trecut pentru a avea mai mult spațiu la dispoziție să poată dezvolta fluxul tehnologic în voie.
Firma vopsește blugi pentru brandurile Alberto, Hugo Boss, Paul & Shark, Marc Cain, Benetton, Balko. „Fiecare produs are codul de fabrică. Ne găsiți imediat”, explică antreprenorul și adaugă faptul că lucrează și cu firme locale precum Secuiana, Mexton sau Tanex.
A fost mai întâi director administrativ pentru o companie germană care deținea fabrici de confecții în țara noastră, inclusiv în Săcele (Freshtex), apoi, în momentul în care aceștia au decis să se retragă, a preluat fabrica din oraș.
A fost o ambiție personală, spune el, de a duce know-how-u angajaților de acolo mai departe și de a ține deschisă o fabrică recunoscută.
„Experiența mea antreprenorială anterioară m-a învățat că nici un domeniu nu este inabordabil atâta vreme cât este tratat cu seriozitatea și determinarea cuvenită. După anii 90, industria ușoara din România și-a cam pierdut identitatea. Chiar dacă înainte România era cunoscută ca una dintre cele mai căutate destinații de producție pentru marile branduri, multe dintre fabricile de atunci ori au dat faliment, ori au fost preluate total de marii producători externi. Toate acestea în condițiile în care, în Romania industria textilă este a doua ca pondere la export, cu un procent de 11%. De 27 de ani încoace, industria textilă românească face eforturi pentru a rămâne în echilibru însă producătorii autohtoni nu au reușit să mai performeze. Când am avut posibilitatea de a participa la o dezvoltare a industriei de o asemenea anvergură, alegerea a venit de la sine”, explică Gigi Anghel pentru start-up.ro.
Tot o ambiție personală, și mai ales o mândrie, a fost și câștigarea contractului cu Hugo Boss, cel mai mare client al său (40% din producția care iese din fabrică este destinată celor 4 branduri sub umbrela Hugo Boss).
„La noi există o chestiune de gentlemen’s agreement. Ca să ajungi să lucrezi cu ei trebuie să dovedești că poți să duci acel brand. Am construit relația cam un an de zile, timp în care am demonstrat, pas cu pas, că putem să rezolvăm orice problemă și că putem să ținem pasul cu ceea ce își doresc ei”, explică Gigi Anghel.
Textile Blue Wash oferă servicii de spălare ce cuprind metode multiple precum emolieri, tratamente enzimatice, spălări grele și complexe cum ar fi stonewash și superstone bleach. De asemenea, firma execută vopsiri cu coloranți direcți, reactivi sau pigmenți, și pot obține efecte de vopsire vintage, top dye, batik dye sau pigment looking. „Oferim și efecte speciale obţinute prin utilizarea celor mai noi tehnici, dar și prin operaţiuni manuale de scraping, rupturi, calabroni, spray rezină, spray colorant, Buffy, 3D. Pe parcursul anilor am implementat tratamente noi folosind tehnicile slush bleach, slush dye și random bleach. S-au adăugat servicii conexe, printre care amintesc, mai ales, sistemul de transport door-to-door, care îi scutește pe clienţii noștri de grija aducerii și returnării mărfii”, precizează antreprenorul brașovean.