Cinci companii din Brașov, București și Iași au depus oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate a proiectului podului hobanat care va face legătura între zona Gării și noul cartier Coresi,
Astăzi, reprezentanții Primăriei Brașov vor analiza cele cinci oferte, aceasta fiind primat etapă din procedura de evaluare.
După încheierea contractului, termenul de finalizare al SF-ului este de 3 luni.
Primăria Brașov ia în calcul două variante pentru realizarea acestui pasaj. Prima dintre acestea prevede traversarea liniilor de cale ferata printr-un pasaj superior hobanat. „Estimăm că podul efectiv va avea o lungime de 490 m şi un aspect arhitectural adecvat, urmând să devină o emblemă a municipiului. Rampele de acces vor fi adaptate la specificul traficului, respectiv perpendicular pe direcţia pasajului din b-dul Gării şi preponderent pe direcţia pasajului la capătul opus. Bulevardul Gării, are o secţiune generoasa de 6 benzi, câte 3 pe fiecare sens, nu dispune de o mare rezervă de capacitate a circulaţiei, ceea ce impune o nouă cerinţă, respectiv ca noile amenajări ale rampelor de acces la pasaj, ce se dezvolta în lungul bulevardului, să nu diminueze capacitatea de circulaţie pe acest bulevard (Garii). Soluţionarea acestei cerinţe sporeşte complexitatea de ansamblu a lucrării”, spun reprezentanții municipalității.
A doua variantă este o variație a celei de mai sus, „cu menţiunea că, în această variantă, structura pasajului va fi concepută pe criterii preponderent economice”. Adică la un preț mai mic și probabil la o calitate mai slabă.
Pasajul va avea două benzi de circulație auto pe fiecare sens, pistă de biciclete de 1,5 m pe fiecare sens, trotuar de 2 m pe fiecare sens, iar zgomotul va fi redus prin panouri fonoabsorbante. Spațiile de sub pasaj vor fi amenajate ca locuri de parcare.
Investiția în acest pod este estimată la 20 de milioane de euro.