Demarată la început de an, procedura pentru proiectarea celorlalte suprafețe de mișcare, a iluminatului și a canalizării Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav ajunge și la partea de selectare a constructorului. Chiar dacă proiectul tehnic a fost definitivat de la sfârșitul lunii septembrie, procedura de licitație nu a putut fi lansată, întrucât au existat o serie de chichițe birocratice. După cum a precizat președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, documentația de licitație a fost întoarsă de două ori de către Agenția Națională pentru Achiziții Public (ANAP) pentru clarificări, însă acum procedura a intrat în linie dreaptă. „Joi am obținut și avizul Autorității Aernoautice Române pentru proiect, astfel că astăzi (luni – n.r.) am încărcat din nou documentația. În aproximativ 3 zile, anunțul de licitație în vederea selecției constructorului ar urma să fie postat pe SEAP și procedura de licitație să își urmeze cursul”, a precizat Adrian Veștea.
Valoarea totală a lucrărilor din această etapă, în conformitate cu calculele făcute de proiectanți de la Search Corporation, este de 9,2 milioane de euro (42.283.732,12 lei), iar lucrările nu ar urma să dureze mai mult de patru luni, după cum a estimat proiectantul.
În proiectul tehnic sunt cinci obiective noi care ar urma să fie executate. Primul este calea de rulare Alfa, care va face legătura între pistă și parcarea avioanelor, cu o lungime de 200 m și o lățime de 23 m, plus acostamente. Aceasta va fi construită din dale de ciment cu o grosime de 41 de cm, ca de altfel și parcarea, care va avea o dimensiune de 135 m pe 145 m, și unde vor putea staționa 3 aeronave categoria C, cu anvergura aripilor de 36 metri. Totodată, un al treilea element din acest proiect este sistemul de canalizare complex, care va asigura atât preluarea apelor de pe pistă, cât și de pe calea de rulare și parcare, dar are în vedere, ținând cont că am proiectat inclusiv deversarea în Pârâul Bârsa, și o dezvoltare ulterioară a aeroportului. De asemenea, a fost proiectat și sistemul de iluminare al platformei prin intermediul a trei piloni cu o înălțime de 27 de metri, precum și infrastructura pentru balizaj, respectiv tot ce înseamnă conducte și camere de trageri. Ca și timp de execuție, toate aceste lucrări se pot realiza în 4 luni.