Începând de mâine, comercianţii şi producătorii de suveniruri, preparate specifice sărbătorilor de iarnă şi decoraţiuni de Crăciun şi vor putea depune în vederea închirierii uneia dintre cele 40 de căsuţe care vor fi amplasate începând din 6 decembrie în Piața Sfatului cu ocazia Târgului de Crăciun. Mai bine dintre jumătate dintre spațiile de vânzare de la târg, 21, vor fi pentru preparate alimentare preambalate, 2 pentru băuturi şi alte 17 pentru produse nealimentare. Față de anii trecuți, după cum a precizat administratorul public al Braşovului, Miklos Gantz, vor fi trei modele de căsuţe, de dimensiuni şi forme diferite, dar suprafaţa totală va fi de 6 metri pătraţi. Tot în Piaţa Sfatului vor fi amplasate şi standuri ale localităţilor Linz şi Nurnberg, oraşe care sunt înfrăţite cu municipiul Braşov.
Astfel, în perioada 1 – 7 noiembrie se vor putea depune cererile de închiriere şi documentele prin care să se demonstreze că solicitanţii îşi desfăşoară activitatea în mod legal şi că sunt la zi cu obligaţiile către bugetul de stat. „În perioada 10 – 12 noiembrie se vor evalua dosarele, după care comercianţii vor fi anunţaţi dacă sunt sau nu eligibili. Cei ale căror dosare sunt admise vor trebui apoi să depună încă un set de documente, respectiv oferta financiară, care va fi în plic închis. Termenul limită pentru depunerea dosarelor este 17 noiembrie. Un comerciant va putea depune o singură ofertă pentru o singură căsuţă. Totuşi, un solicitant poate depune 3 oferte, pentru tot atâtea spaţii. Preţul de pornire va fi de 18 lei pe zi, având în vedere că tariful de ocupare a domeniului public este de 3 lei/mp”, a explicat Miklos Gantz. În plus, comercianții vor trebui să plătească și o taxă de închiriere a căsuței.
Plicurile vor fi deschise în data de 22 noiembrie, iar pentru a nu exista nici o suspiciune din comisie, pe lângă reprezentanţii Primăriei Braşov, vor face parte şi doi reprezentanţi ai comercianţilor, care vor vedea dacă plicurile sunt sigilate.