Gara Brașov ar urma să își schimbe aspectul desuet printr-un proiect original, aplicat în premieră în cazul CFR. Astfel, după cum a susținut directorul Regionalei CFR Brașov, Ioan Pintea, gara ar urma să fie scoasă la închiriat, iar apoi să fie încredințară unui investitor privat care să o transforme într-un… mall, după modelul aplicat în cazul Aeroportului Otopeni. „Investitorul ar urma să efectueze lucrări de modernizare şi să amenajeze spaţii comerciale. Atribuirea se va face prin licitaţie publică, iar noi sperăm ca în primăvara anului viitor să fie semnat contractul”, a declarat Ioan Pintea pentru bzb.ro.
Contractul de închiriere va avea o valabilitate de 10 ani, astfel încât cei care o vor administra să îşi amortizeze investiţia durata lucrărilor de modernizare fiind estimată între 14 și 25 de luni.
Va fi o pază mai strictă
Acesta a precizat că durata lucrărilor de modernizare este estimată la 14 – 25 de luni, dar firma care va obţine contractul va lucra pe segmente, astfel că după primele şase luni se vor vedea primele rezultate, mai precis în toamna anului 2018. „Firma se va ocupa de pază, astfel că nu vor mai apărea acele persoane care ne creează atâtea probleme. Noi am reparat anul trecut pasajul subteran care asigură legătura cu cartierul Tractorul şi la puţin timp pereţii au fost desenaţi cu grafitti. Am montat uşi cu senzori, dar stau mai mult deschise, pentru că stau tot felul de oameni în faţa uşilor şi fumează. Odată cu preluarea gării, firma se va ocupa şi de pază, iar agenţii vor fi mult mai vigilenţi, astfel că nu vor mai putea intra oamenii străzii”, a susținut Pintea.
Peroanele mai au de așteptat
Totuși, în acest proiect nu este inclusă și reabilitarea peroanelor, acestea urmând să fie reabilitate odată cu implementarea proiectului de reabilitare a tronsonului de cale ferată dintre Predeal și Brașov, care este una complexă, presupunând și o modificare de traseu și mai multe tunele, pentru că actualul traseu nu este configurat astfel încât să permită atingerea viteze apropiate de 160 km/h.
Până când se va ajunge la implementarea acestor proiecte, care deocamdaăt par științifico-fantastice, ținând cont că în ultimii ani gara nu a fost o zonă care să facă cinste Brașovului, CFR a reușit să facă un pas mic, dar important, respectiv să înceapă refacerea pavimentului de pe întreg platoul din fața gării. În curând urmează să se apuce de treabă și Primăria pe bucățica ei, respectiv zona chioșcurilor de la primul peron de unde pleacă autobuzele RATBV.
3 comentarii
Ar fi o mare greseala sa utilizezi Otopeniul (care’i Aeroport) ca BENCHMARK pt amenajarea Garii. Cele mai interesante modele de transformare sunt garile parisiene si in special La Gare St Lazar devenit un adevarat centru comercial de mare clasa pe unde se perinda zeci de mii de calatori si potentiali clienti ai Centrului.