Consiliul Județean Brașov încearcă să obțină astăzi autorizația de mediu pentru demararea lucrărilor pentru realizarea căii de rulare alfa, a platformei de îmbarcare-debarcare și extinderea căilor de canalizare și drenaj aferente pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Brașov – Ghimbav.
Valoarea investiției totale în aeroport se ridică la 57,505 milioane de euro (TVA inclus).
Proiectul tehnic complet pentru calea de rulare Alfa, apron și canalizările aferente a fost predat la finele lunii trecute. „După avizarea proiectului în Comisia Tehnico-Economică a CJ Brașov, proiectul va fi supus avizării Autorității Aeronautice Civile Române (AACR) după care putem demara procedurile de achiziție publică în vederea construcțiilor. După cum am spus, nu am stat degeaba și să așteptăm finalizarea acestui proiect tehnic, iar în paralel am definitivat procedura de achiziție publică în vederea desemnării firmei care va proceda la revizuirea Planului Urbanistic Zonal aferent Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav, care va reglementa toate construcțiile din jurul aeroportului. Contractul a fost semnat în luna septembrie și are termen de execuție 4 luni calendaristice”, a explicat Veștea.
În conformitate cu simulările specialiștilor de la IPTANA, costul de operare și întreținere al aeroportului ar fi în 2019 de 2.332.663 de euro și ar ajunge în 2042 la 3.604.740 de euro, cei mai mulți bani ducându-se pe salariile personalului.
Aeroportul brașovean ar urma să pornească în scenariul prezentat în studiul de fezabilitate cu 539.345 de pasageri, în primul an de operare, și venituri de 4.626.382 de euro, din care beneficiile să fie de 2.567.092 de euro. În această analiză economică s-au cuantificat însă o serie de beneficii economice, cum ar fi: beneficiile sociale, din generarea de noi locuri de muncă; beneficiile economice din reducerea costurilor de transport și beneficiile din reducerea impactului negativ asupra mediului.
Conform estimărilor celor de la IPTANA, în 2042, aeroportul de la Ghimbav ar urma să ajungă la 912.415 pasageri și venituri de 7.826.490 de euro. Astfel, autorii studiului au concluzionat că investiția este rentabilă din punct de vedere financiar, veniturile generate pe perioada de perspectivă (cei 25 de ani de simulare din analiza cost-beneficiu) acoperind costurile de investiție și costurile cu întreținerea și operarea.