Reţeaua de magazine Used Products, cu sediul în Olanda, care comercializează produse second-hand, vrea să intre pe piaţa locală şi să se dezvolte în sistem de franciză. Used Products cumpără şi vinde de la smartphone-uri, sisteme audio, DVD playere şi computere la bijuterii de aur, ceasuri, articole de uz casnic, unelte de bricolaj, biciclete şi altele.
În magazinele Used Products, clienţii pot să vândă sau să cumpere produse deja folosite, la preţuri reduse. Compania ţinteşte oraşele Bucureşti, Cluj Napoca, Iaşi, Constanţa şi Braşov pentru a deschide unităţi pe piaţa din România.
Achiziţia unei masterfrancize costă 60.000 de euro, iar pentru o franciză simplă se plătesc 15.000 de euro. Francizatul nu contribuie cu nimic la bugetul de marketing, însă trebuie să plătească o redevenţă lunară de 4% din cifra de afaceri, dar nu mai puţin de 600 de euro. În schimb, compania care deţine reţeaua Used Products organizează traininguri, oferă asistenţă continuă şi monitorizează locaţiile. Durata contractului de franciză este de cinci ani. Investiţia iniţială într-un magazin sub brandul Used Products este de 80.000 de euro.
Fondată în 1997, compania a deschis primul magazin în oraşul Alkmaar, în provincia Olandei de Nord, iar în prezent reţeaua numără peste 50 de locaţii proprii şi francizate în Olanda, Belgia, Spania şi Austria.
Reţeaua oferă servicii şi pentru clienţii care au nevoie temporară de bani, în sistem amanet. Aceştia pot cumpăra înapoi produsul după ce l-au vândut într-unul dintre magazinele Used Products. Anul trecut, la nivelul întregii companii, Used Products a avut o cifră de afaceri de 27 de milioane de euro, iar pentru 2017 estimează să ajungă la 30 de milioane de euro.