Compania Lidl România anunță că va începe anul acesta construcția magazinului care va lua locul fostei fabrici Poiana de pe strada A.I. Cuza. Compania deține un teren de 13.000 de metri pătrați, o parte din acesta fiind alocat construcției unui hotel. Retailerul a anunțat, de asemenea, că „intenția de a vinde o parte din teren nu s-a concretizat încă”.
Amenajarea în locul fabricii de bomboane de pe strada A. I. Cuza a unui ansamblu format din hotel, centru de conferințe, dar și a unui supermarket Lidl a stârnit nemulțumirea locatarilordin zonă, astfel că la dezbaterea publică a Planului Urbanistic Zonal pentru acest proiect, organizată în noiembrie 2015, au existat o serie de observații. Lidl a refăcut documentațiile, efectuând și un nou studiu de însorire, dar tot au mai existat observații, astfel că abia la începutul lui ianuarie 2017 a reușit să se înțeleagă cu toți locatarii asupra proiectului final, obținând acordurile notariale ale tuturor proprietarilor nemulțumiți cu privire la forma finală a PUZ-ului. Astfel, documentația a fost analizată din punct de vedere urbanistic de către Comisia Tehnică de Amenajarea Teritoriului şi Urbanism din cadrul Primăriei Braşov din data de 10 ianuarie 2017, fiind avizată.
În conformitate cu PUZ-ul aprobat, hotelul va dispunde de un centru de conferințe care va veni în completarea serviciilor oferite, conferindu-i calitatea de hotel urban. Regimul de înălțime al construcției care va adăposti hotelul propriu-zis, va avea maximum 4 etaje, respectiv o înălțime de cel mult 17 metri la cornișă, iar clădirea, care va adăposti și centrul de conferințe, va fi de fapt în trepte, urmând să aibă între 2 și 4 etaje, față de propunerea inițială care prevedea o construcție de 5 etaje plus încă un etaj retras.
Lidl România a plătit, în urmă cu trei ani, pentru achiziţia terenului pe care odinioară se întindea fabrica Cibo, 2,170 milioane de euro. Tranzacţia s-a încheiat doar după ce Consiliul Local Braşov a aprobat planul urbanistic zonal depus de Mondelez România, care prevede construirea unui ansamblu – format dintr-un hotel, un centru de conferinţe şi spaţii comerciale.
Un comentariu
Săracul Dieter Schwarz, dacă știa ce țeapă va lua de la Primăria Brașovului, n-ar mai fi aruncat pe fereastră cele 2.200.000 de euro, înghețați pentru ani grei în urma mânăriilor prin care i s-a blocat construirea magazinului: în primul rând, hotelul acela – din cauza căruia s-a amânat totul atâția ani, nu reprezintă altceva decât șpaga pentru primar (în afară de o halcă de 3-4 metri lățime de-a lungul străzii Col. Buzoianu pentru lărgirea ei, bașca altă halcă de la str. Al. Ioan Cuza pentru alveola stației RATB). În al doilea rând, nu locatarii din zonă, ci doar cei ai unei singure case de pe str. Buzoianu sunt singurii care au sărit cu contestarea proiectului pe motiv de „însorire”. În al treilea rând, contestația lor a fost din capul locului una întârziată prin depășirea termenului legal de contestații. Ca atare (în al patrulea rând), mai mult ca sigur că în spatele contestatarilor s-a aflat…altcineva – care vroia să pună mâna pe terenul ăsta. În al cincilea rând, urmează ultima lovitură, cea de grație – pentru Lidl zic, anume legea prin care toate supermarket-urile intravilane vor fi scoase afară din oraș. Punct.