Contractele încheiate încă din 2005 pentru salubrizarea și deszăpezirea Brașovului ar urma să expire până la finele acestui an, astfel că edilii au întocmit documentația necesară derulării unor noi licitații. Caietele de sarcini au fost realizate în conformitate cu rezultatele studiul de fundamentare efectuat în vederea prestării acestor serivicii, astfel că ar urma să fie lansate tre licitații: una în vederea încheierii unui acord cadru pentru salubrizarea și deszăpezirea domeniului public, care va fi valabil pe o perioadă de 4 ani și o licitație pentru concesionarea pe o perioadă de 8 ani a serviciului de colectare a gunoiului menajer din municipiu. În acest caz, în conformitate cu studiul de fundamentare, Primăria îi va putea impune operatorului care se va ocupa de ridicarea deșeurilor menajere de la populație să realizeze și unele investiții, cum ar fi, de exemplu, amenajarea de pubele îngropate, de care s-a tot discutat în ultimii doi ani.
De asemenea, în conformitate cu acest studiu de oportunitate, în ceea ce privește salubrizarea domeniului public și deszăpezirea, orașul va fi împărțit în două zone pentru creșterea eficienței asigurării acestui serviciu, chiar dacă preluarea deșeurilor de la populație se va face pe întreg orașul de către un singur operator. Practic pentru derularea acestor activități, va fi lansată o licitație cu două loturi, respectiv un lot aferent fiecărei zone, firma câștigătoare urmând să se ocupe atât de curățenia de pe străzi, cât și de deszăpezire în zona respectivă. Contractul pentru activitatea de deszăpezire, care este prestată de către societățile Vectra și Eurostrada, va expira în data de 9 noiembrie, iar cel pentru salubrizarea orașului și colectarea deșeurilor de la populație, încheiat cu Comprest și Urban, va expira pe 31 decembrie. După cum a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, zilele următoare va fi transmisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice(ANAP) documentația aferentă derulării celor două licitații.