Aprobarea organigramei Poliției Locale Brașov în ultima ședință a Consiliului Local Brașov a stârnit unele discuții în plen, aleșii Brașovului exprimându-și doleanțele față de activitatea acestei instituții. De exemplu, Carmen Ferghete Țop a solicitat o reorganizare a Poliției Locale, astfel încât aceasta să fie mai eficientă în asigurarea ordinii publice în municipiu, iar consilierul FDGR, Cristian Macedonschi a solicitat ca Poliția Locală să se ocupe și de gestionarea parcărilor publice din oraș pentru a fi mai multă disciplină.
În ceea ce privește organizarea Poliției Locale Brașov, directorul Nicolae Aldea a precizat că în conformitate cu legislația în domeniu, această instituție de ordine și liniște publică poate avea un angajat la o mie de locuitori. Astfel, Poliția Locală Brașov are 285 de angahjați, din care 224 sunt agenți care ar trebui să acționeze pe străzile Brașovului. „Pe cei 224 îi împărțim în cartiere. Ei lucrează în ture, trebuie să beneficieze de zile libere, de concedii de odihnă astfel că în teren avem aproximativ jumătate din numărul total de polițiști. Fiecare echipaj de stradă trebuie compus din două persoane. De asemenea, mai sunt și patrulele mobile, care merg în mai multe zone ale orașului”, a explicat șeful Poliției. În ceea ce privește administrare parcărilor de către agenții locali, nu există o bază legală și nici personalul necesar pentru a efectua o astfel de activitate, după cum a spus Aldea. Totodată, și primarul Brașovului, George Scripcaru, a subliniat faptul că, în conformitate cu legislația în vigoare, această instituție nu este un gent economic care să se ocupe de aceste activități.