Apemin ZIZIN, unul dintre cei mai mari zece îmbuteliatori de apă minerală naturală, a avut în primul semestru o producţie mai mică cu 8% faţă de perioada similară a anului trecut pe fondul renunţării de către companie la o parte dintre contracte pentru realizare de mărci proprii pentru reţelele de magazine.
Pe de altă parte, brandul companiei – ZIZIN – a avut o evoluţie pozitivă din punctul de vedere al producţiei realizate, conform informaţiilor furnizate de producătorul din Braşov.
„În prima jumătate a acestui an am înregistrat o creştere de 20% a producţiei realizate pentru brandul ZIZIN şi o scădere de 8% raportat la totalul producţiei realizate. Din dorinţa de a ne concentra toate eforturile pe brandul ZIZIN, în acest an am renunţat la o bună parte din contractele de marcă proprie“, a declarat Laura Lazăr, CEO Apemin ZIZIN, companie cu o cifră de afaceri de 55 milioane de lei anul trecut. Mărcile private au ajuns chiar şi la mai mult de jumătate din vânzările anuale ale companiei, conform datelor furnizate anterior de reprezentanţii îmbuteliatorului. Compania s-a concentrat în ultimii ani pe creşterea brandului ZIZIN pe care l-a susţinut prin campanii de promovare şi campanii promoţionale.
„În acest an, promovarea brandului ZIZIN a fost menţinută atât prin campanii televizate, cât şi radio, sub umbrela conceptului «dă cu pace»”.
Compania a început în 2013 un proces de reorganizare internă şi rebranding, care a avut ca scop optimizarea vânzărilor, a distribuţiei, dezvoltare departamentului logistică şi de suplimentare a capacităţilor de producţie. Apemin ZIZIN este deţinută de Laura şi Laurenţiu Lazăr, care au preluat pachetul majoritar al Apemin Zizin în 1997, la şase ani după ce societatea a fost înfiinţată. Cei doi au intrat în afaceri în 1992, activând iniţial în comerţ. În 1994 au pus bazele societăţii Lazăr Group Prod, cu activităţi în producţia şi comercializarea ambalajelor PET (de plastic). În 1998, Apemin ZIZIN a fost compania care a introdus pentru prima dată pe piaţa locală varianta de sticlă de plastic (PET) de cinci litri pentru apa minerală plată.
Acţionarii companiei din localitatea Zizin ( jud. Braşov) au investit continuu în dezvoltarea afacerii, iar în acest an au inaugurat un depozit în Bucureşti.
„2017 este anul în care am finalizat investiţia de peste un milion de euro în depozitul din Mogoşoaia şi am achiziţionat două linii noi de îmbuteliere pentru articolele ZIZIN cu volum de 5 litri, respectiv, 19 litri“, a mai spus Laura Lazăr, care adaugă faptul că Apemin ZIZIZN va continua planul de investiţii în echipamente pentru îmbunătăţirea capacităţii de producţie.
Investiţiile din ultimii ani s-au văzut şi în evoluţia cifrei de afaceri a companiei care a crescut de mai mult de două ori faţă de anul 2011, ajunâng la mai bine de 55 de milioane de lei ( 12,3 mil.euro).
„Ne dorim ca la finele anului 2017 cifra de afaceri să reflecte trendul crescător al brandului ZIZIN“, a continuat antreprenoarea. Ea spune că vânzările companiei au fost mai mari comparativ cu anul trecut, însă vremea nu a pus umărul prea mult la această evoluţie.
„Canicula nu a persistat, exceptând prima parte a lunii august. Însă, nu condiţiile meteo influenţează vânzările, ci competenţa întregii nostre echipe“, a afirmat Laura Lazăr, care conduce o companie cu peste 110 angajaţi.