Compania brașoveană Bilka, producător de țiglă metalică, și-a menținut și în primul semestru al anului 2017 trendul de creștere din anii anteriori, atingând afaceri de 147 milioane de lei, mai mare cu 54% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Rezultatele se datorează în principal creșterii cererii și proiectului investițional de 10 milioane de euro demarat de companie în 2014 și finalizat în 2016.
„Creşterea de 54% a fost determinată pe de-o parte, de cererea mai mare pentru acoperișuri. Mai mult, numărul autorizaţiilor de construire pentru clădiri rezidenţiale este în continuă creștere, iar lucrările de renovare în scădere. În urma acestor autorizații, se ridică noi construcții pe care va trebui să le acoperim. Pe de altă parte, creșterea Bilka se datorează investițiilor realizate în anii trecuți, pentru creșterea și diversificarea gamei de produse. În cifrele de anul acesta se reflectă și liniile de producție puse în funcțiune anul trecut, fără de care nu am fi putut susține cererile. Estimăm că această creștere se va menține și pentru sfârșitul anului”, spune Horațiu Țepeș, proprietarul Bilka.
Exporturile au crescut cu o treime
În 2016 Bilka a exportat sisteme complete pentru acoperișuri în valoare de 27 milioane de lei. În primul semestru al lui 2017 vânzările la export au crescut cu 33% față de aceeași perioadă a anului trecut.
„Conform vânzărilor din prima parte a anului, când am înregistrat un plus de 33% la export, estimăm că vom menține această creștere și pentru sfârșitul anului. Identificăm un potențial mare pe piețele externe și un interes crescut pentru produsele noastre. Asta se datorează și faptului că în prezent deținem cea mai mare fabrică de sisteme pentru acoperiș din Estul Europei. În urma investițiilor realizate, avem mijloacele de producție și logistică necesare pentru a ne impune pe piețele externe”, susține Horațiu Țepeș.
Produsele premium în creștere
Studiile oficiale din diferite domenii arată că în ultimii doi ani clienții români s-au orientat mai mult către produsele superioare din punct de vedere preț, ceea ce a determinat o creștere a consumului de produse premium. Acest aspect a fost constatat în cazul bunurilor de folosință curentă, dar și în cazul produselor de folosință îndelungată, cum este cazul acoperișurilor.
În ultimele 6 luni Bilka a vândut cu 25% mai multe produse premium, față aceeași perioadă a anului trecut.
„Creșterea vânzării de produse premium vine în principal din creșterea acestor produse în portofoliul nostru. Am identificat această nevoie în piață în urmă cu doi ani, când am întâlnit clienți care doreau produse cu grosimi superioare și finisaje speciale și nu aveau de unde să cumpere. În piața de acoperișuri nu era dezvoltat acest segment”, arată Țepeș.
Bilka a înregistrat în 2016 afaceri de 270 milioane de lei și deține o fabrică de 45.000 mp în Brașov, iar în cei 10 ani de activitate compania a acoperit peste 150.000 de case.