Stiri Brasov, Uncategorized

Ce spun piloţii americani din războiul din Vietnam despre elicopterul care va fi fabricat în România: puternic, fiabil chiar şi în condiţii dificile, uşor de întreţinut şi de pilotat

Doi piloţi americani care lucrează pentru divizia din Statele Unite a Airbus Helicopters au declarat, într-un scurt interviu acordat News.ro, că modelul de elicopter H215, care urmează să fie fabricat în România, este unul dintre cele mai bune pe care le-au pilotat în cariera lor, având calităţi precum putere foarte bună şi fiabilitate chiar în condiţii de zbor dificile.

Del E. Livingston şi-a început cariera de pilot de elicopter în 1968, în războiul din Vietnam. Era epoca de glorie a bătrânelor Huey (Bell UH-1 Iroquois), iar Livingston era pilot de elicopter de evacuare medicală.

Era o altă epocă în materie de tehnologie a elicopterelor spre comparaţie cu cea actuală.

“Un elicoper de acum, cum este H215, este mult mai uşor de pilotat. Concepţia elicopterului este excepţională, este ca o maşină nouă”, a spus Livingston, pentru News.ro.

Fostul pilot din războiul din Vietnam, cu o lungă carieră ulterioară în sectorul aeronautic militar şi civil din Statele Unite, este acum vicepreşedinte al American Eurocopter Corporation şi cunoaşte bine toate elicopterele americane şi europene intrate pe piaţă în ultimele decenii.

Pilotul veteran ştie care sunt puntele forte ale modelului H215, care şi-a făcut deja intrarea pe piaţa americană.

“H215 este o continuare a conceptului Puma, au continuat în permanenţă să-l îmbunătăţească. Pentru un pilot, este foarte uşor de operat, pare, de fapt, un model mult mai mic, deşi este un elicopter mare. Şi oferă siguranţă, ceea ce este foarte important”, a explicat Livingston.

Pilotul american a testat recent modelul H215 în condiţii dificile de operare, în America de Sud, pe un traseu prin Chile, Peru, Ecuador şi Bolivia.

“În 140 de ore de zbor nu am avut nicio problemă. Elicopterul are un avantaj legat de mentenanţă, pentru că aceasta nu consumă timp. Pentru un pilot, senzaţia este că este foarte robust şi foarte bine construit”, a mai spus Livingston.

Un alt pilot american cu experienţă care a zburat la comanda unui H215 este Brian Neuhoff, manager certified training al subsidiarei Airbus Helicopters din Grand Prairie, Texas.

“Prima impresie: uşurinţă de manevrare şi putere. Este o capodoperă de elicopter, foarte stabil şi cu multă putere, foartă multă putere, şi este o plăcere să îl pilotezi”, a spus Neuhoff, pentru News.ro.

Calităţile elicopterului sunt remarcate şi de clienţii americani.

“Am vorbit recent cu un client din Statele Unite care a cumpărat două elicoptere H215, mi-a spus că el consideră că este foarte fiabil, se potriveşte pentru foarte multe misiuni, de la transport de personal până la transport de echipamente. În plus, este fiabil şi în condiţii dificile de zbor, am zburat fără probelem cu un elicopter care avea agăţat pe troliu o greutate de 2.500 de kilograme”, a mai spus Neuhoff.

În toamna acestui an, uzina din Ghimbav va moderniza două elicoptere Super Puma ale Gărzii de Frontieră a Finlandei la standardul H215, o premieră care va fi urmată de începerea producţiei de aparate H215, cel mai probabil din 2019, în funcţie de momentul în care se atinge numărul minim de comenzi, pentru 16 aparate, considerat necesar pentru demararea producţiei.

Recent, Airbus Helicopters a semnat cu compania românească IAR un acord general de cooperare exclusivă pentru producerea în România a elicopterului multirol H215M, IAR devenind contractor principal pentru orice posibilă comandă de elicoptere a Ministerului Apărării pentru a-şi înlocui flota îmbătrânită de elicoptere.

Acordul a fost încheiat în contextul în care Airbus Helicopters a finalizat anul trecut o fabrică nouă în Ghimbav, cu suprafaţa de 10.000 de metri pătraţi, unde va fi produs elicopterul H215, inclusiv cu versiunea militară H215M.

Deocamdată, uzina este închisă, dar odată ce se obţin comenzi pentru cel puţin 16 aparate, producţia va fi demarată rapid, existând uzina şi angajaţii deja pregătiţi şi şi păstraţi de Airbus la Ghimbav.

Airbus Helicopters va produce primul aparat la noua fabrică de elicoptere de la Ghimbav, inaugurată anul trecut,  dacă obţine suficient de repede numărul de comenzi necesar pentru lansarea producţiei, grupul francez vizând în special un contract pentru înlocuirea flotei de elicoptere Puma ale armatei, potrivit declaraţiilor reprezentanţilor grupului.

Principalul atu pe care francezii de la Airbus Helicopters îl scot în evidenţă este faptul că au construit deja o uzină nouă la Ghimbav pentru a produce elicoptere atât pentru România, cât şi pentru export, ceea ce ar contribui la economia României.

În schimb, americanii de la Bell, principalii concurenţi ai Airbus pentru contractul privind elicopterele militare ale României, ar fi dispuşi, din informaţiile disponibile, să construiască în România doar unele părţi ale elicopterelor, aparatele fiind, practic, importate în mare parte de la producătorul american.

Noua fabrică a Airbus Helicopters de la Ghimbav are o capacitate maximă de 15 elicoptere pe an.

“Nu pare mult, dar în realitate este. 15 elicoptere (pe an) reprezintă mult. Dacă iei în calcul următorii 30 de ani, pentru că investiţia este pe 30 de ani, sunt 450 de elicoptere. Este mult, mai ales în cazul unor elicoptere de această dimensiune şi complexitate. Pentru a produce 15 elicoptere, avem nevoie să avem vizibilitate pentru următorii patru-cinci ani”, a declarat  recent Olivier Michalon, vicepreşedinte senior pentru Europa în cadrul Airbus Helicopters, într-o discuţie cu jurnaliştii români.

Reprezentanţii Airbus Helicopters spun că orice comandă din partea României poate fi o opţiune, fie din partea Armatei sau a Ministerului de Interne, dar se gândesc în primul rând la înlocuirea elicopterelor Puma ale aviaţiei militare, dintr-o generaţie veche de 45 de ani, chiar dacă unele au fost modernizate la standadul SOCAT.

“Dacă te uiţi la necesităţile din României – şi nimeni nu ştie mai bine decât ministerele despre numărul necesar de elicoptere -, estimarea noastră este că, pentru modernizarea întregii flote militare a României, este nevoie de 40-50 de aparate”, a spus Michalon.

Reprezentanţii Airbus Helicopters spun, însă, că modernizarea flotei de elicoptere militare se poate face în timp.

“Poate fi un prim contract, de cinci elicoptere pe an pentru România, iar celelalte zece elicoptere pe an (din capacitatea uzinei, n.r.) vor fi acoperite de piaţa de export”, a explicat Michalon.

Preţul unui aparat H215 este diferit în funcţie de dotarea cu echipamente, dar reprezentanţii producătorului scot în evidenţă flexibilitatea modelului, care poate fi folosit atât pentru transport de trupe, de personal civil sau de echipe de comando, cât şi pentru supraveghere aeriană, suportul infanteriei la sol sau chiar pentru lupta antisubmarin.

Un nivel de 20 milioane euro pentru un aparat poate fi considerat un prim reper, dar preţul depinde de echipamentele instalate şi de numărul de aparate comandate.

“”Preţul va fi proporţional cu cerinţele guvernului român. Nu ştim ce echipamente vor dori instalate. Pot fi foarte simple, şi vor costa mai puţin, dar pot fi echipamente foarte complexe, şi preţul va fi mai mare de 20 de milioane de euro”, a subliniat Michalon.

Airbus consideră că, pentru România, avantajul proiectului ar fi atât militar, cât şi economic.

Potrivit reprezentanţilor Airbus Helicopters, există  o cerere în creştere pentru elicoptere, şi nu doar în Europa.

Astfel, compania are deja comenzi din întreaga lume pentru modelul H215, însă aceste comenzi nu implică deocamdată fabricqa de la braşov.

Anul trecut, producătorul a semnat pentru modelul H215 contracte cu poliţia germană, cu aviaţia militară din Spania, cu Chile şi cu state din Orientul Mijlociu.

Însă o comandă din partea statului român este esenţială pentru lansarea producţiei la noua fabrică de la Ghimbav.

Totuşi, reprezentanţii Airbus se feresc să considere că ar fi vorba de o condiţie sine qua non.

În 13 septembrie 2016, fabrica de elicoptere de la Ghimbav a Airbus Helicopters a fost inaugurată oficial, în prezenţa preşedintelui francez François Hollande şi a premierului român Dacian Cioloş.

Airbus Helicopters  a precizat că intenţionează să creeze în România un cluster de furnizori care să livreze soluţii şi echipamente pentru fabrica de elicoptere de la Ghimbav, finalizată recent, însă producţia nu vqa începe decât după ce compania va primi “o comandă semnificativă care să asigure fluxul minim de producţie”, a anunţat luni subsidiara românească a constructorului european de elicoptere.

În 2016, Airbus Helicopters a înfiinţat în România filiala Airbus Helicopters Industries, care se ocupă de construcţia şi gestionarea liniei finale de asamblare a elicopterelor H215.

La dezvoltarea proiectului H215, care are atât o versiune militară, cât şi una civilă, în România participă deja companiile româneşti IAR, Aerostar, Aeroteh şi Turbomecanica.

Potrivit reprezentanţilor Airbus Helicopters, întreaga piaţă mondială va fi deservită de la Braşov pentru toate elicopterele din gama H215, care avea şi o denumire comercială distinctă.

Ministerul Apărării din România, care deţine echipamente învechite la aproape toate capitolele, ar trebui să beneficieze de bugete mărite substanţial în următorii zece ani, de cel puţin 2% din produsul intern brut (PIB).

Elicopterele Puma ale Armatei, fabricate în anii ’70 în România sub o licenţă cumpărată din Franţa, au motoare considerate de specialişti prea slabe pentru perioada actuală, iar tehnologia este depăşită.

Armata a modernizat 25 de aparate la standardul SOCAT în perioada 1999-2005, printr-un contract cu IAR Braşov şi firma israeliană Elbit.

Însă Airbus sugerează că o nouă modernizare a vechilor aparate Puma ale armatei nu ar fi o opţiune de dorit, în condiţiile în care procurarea pieselor de schimb, spre exemplu, este tot mai dificilă pentru un model ieşit din uz.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Ultimele Articole

Șase noi decese cauzate de noul coronavirus. Numărul victimelor a ajuns la 146
Grupul de Comunicare Strategică a anunțat sâmbătă seară șase noi decese în România din cauza coronavirusului, bilanțul total ajungând astfel
VIDEO O brașoveancă crede că a fost infectată cu COVID-19 după mai multe confuzii făcute de autoritățile medicale. A fost
Liuța Grama, o femeie din comuna Dumbrăvița, a chemat ambulanța din. Codlea pe 31 martie pentru a fi transportată la
Prima zi de amenzi majorate: 265 de „plimbăreți” amendați/ La Brașov, avem 198 de „carantinați” și peste 4.000 de persoane
În județul Brașov, potrivit datelor Direcției de Sănătate Publică, 198 de persoane se află în carantină, iar 4.033 de persoane
Voluntarii, la datorie non-stop în această perioadă grea. Au distribuit materiale de dezinfecție la 400 de asociații, într-o zi
Fie că sunt dintre cei care s-au înscris pe listele de voluntari ale primăriei, fie că sunt voluntari ai unor
Arafat ia în calcul prelungirea stării de urgență: „Nu cred că vom ieși din starea de combatere a virusului înainte
„Dacă vorbim de starea de urgență e foarte posibil să ajungă să fie prelungită încă o lună. Poate această decizie
Agricultorii din Italia îi vor înapoi pe români la muncă. Exportam peste 100.000 de sezonieri
După Germania, și Italia caută un acord cu țările din estul Europei pentru ca muncitorii sezonieri să poată ajunge la
Ordonanța Militară nr. 7: Localitatea Țăndărei va intra în carantină/ Se suspendă zborurile din și spre zonele roșii pentru 14
Marcel Vela, ministrul Afacerilor Interne, a anunat care sunt prevederile Ordonanței Militare nr. 7. Se instituie carantină pentru localitatea Țândărei.
Sunt necesare noi restricții militare. A fost arestat primul cetățean care a încercat să fugă de un filtru de poliție
Ministrul de Interne, Marcel Vela, a precizat că sunt necesare noi restricții militare, deoarece unele persoane nu au înțeles că
Cum se rostogolesc fake-news-urile în social media? Subiect de panică: coada de ambulanțe de la Infecțioase
O fotografie în care sunt surprinse mai multe ambulanțe așteptând în fața Spitalului de Boli Infecțioase Brașov a început să
Opt noi victime ale noului coronavirus. Bilanțul ajunge la 141 de morți
Încă 8 decese în România din cauza coronavirusului au fost anunțate sâmbătă, astfel încât bilanțul total urcă la 141. Două
127 de cazuri la Brașov – trei noi cazuri de COVID-19 în ultimele 24 de ore/ În România, 430 de
Ieri, 3 aprilie, 9 tone de materiale sanitare, constând în 200.000 de măști FFP2, au ajuns în România din China.
Criza cauzată de coronavirus a ieftin carburanții. Care sunt benzinăriile din Brașov cu cele mai mici prețuri
Comisia Europeană a publicat un document cu anumite statistici care arată situaţia preţurilor combustibilor, iar în ţara noastră un litru
Guvernul pregătește o nouă ordonanță militară. Va fi prezentată astăzi
Premierul Ludovic Orban a anunțat astăzi că Guvernul a pregătit o nouă ordonanță militară care va fi prezentată astăzi. „Am
Au fost ridicate restricțiile pentru camioane de pe DN 1, ținând cont traficul este destul de lejer
Restricțiile impuse autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 7,5 tone, pe DN1 (E60), Ploiești –
ISU Brașov a primit două autocamioane și o autospecială pentru descarcerare
ISU Brasov are în dotare de astăzi două autocamioane și o autospecială pentru descarcerare. Cele doua autocamioane au fost repartizate
Două asistente și opt infirmiere de la Secția de Psihiatrie Zărnești au intrat în carantină. Întregul personal va fi testat
Două asistente și opt infirmiere de Secția de Psihiatrie Zărnești a Spitalului de Neurologie și Psihiatrie Brașov au intrat în
De luni, Brașovul va avea un cabinet pentru urgențe stomatologice. 20 de medici vor fi la datorie
Începând de luni, Brașovul va oferi servicii stomatologice de urgență, gratuite, de luni până vineri, în intervalul orar 9.00-18.00, la
Două spitale din Brașov vor primi Hidroxiclorochină, medicamentul cu care sunt tratați pacienții infectați de COVID-19
Ministerul Sănătăţii anunţă că 18.000 de cutii Hidroxiclorochină, medicament folosit în tratamentul pacienţilor infectaţi cu virusul SARS-CoV-2, au fost donate
Un antreprenor brașovean anunță când se vor face următoarele livrări de echipamente medicale către România. Bogdan Micu consiliază Guvernul în
Un antreprenor din Braşov, care consiliază Guvernul României în domeniul achiziţiilor de echipamente şi materiale sanitare din China, a publicat
Șapte noi decese urcă numărul victimelor COVID-19 la 133 în România
Încă șapte decse au fost anunțate de Grupul de Comunicare Strategică. Numprul victimelor noului coronavirus ajunge, astfel, la 133. Deces