
BestKids, unul dintre cei mai mari retaileri online de jucării pentru copii de pe piaţa locală, ţinteşte să depăşească anul acesta pragul de 4 milioane de euro cifră de afaceri, cu peste 10% mai mult decât în 2016, când veniturile totale s-au situat la 3,6 milioane euro.
În medie, în cei 10 ani de activitate, în top cinci oraşe din care au fost plasate cele mai multe comenzi online se află Bucureşti cu 35% din totalul vizitatorilor, Cluj cu 5,5%, Timişoara cu 4,3%, Braşov cu 3,1% şi la egalitate cu acesta Constanţa.
În primele cinci luni ale acestui an, magazinul online de jucării a înregistrat deja vânzări de circa 1,2 milioane euro.
„Vânzările BestKids în primele cinci luni ale anului s-au situat la 1,2 milioane euro. Circa 55% din businessul de jucării al BestKids se realizează în perioada 20 noiembrie – 20 decembrie. Estimăm că cifra de afaceri pe întreg anul 2017 va depăşi pragul de 4 milioane euro”, a declarat pentru ZF George Şerban, directorul general şi unul dintre fondatorii BestKids, alături de Gabriel Ioan Rusu. Cei doi, de profesie economist şi programator, respectiv inginer de calculatoare, au înfiinţat magazinul online specializat în comercializarea de jucării pentru copii în urmă cu 10 ani. Începând din 2011, în businessul BestKids s-a implicat şi un al treilea asociat – Jakab Janos, CEO în cadrul Peak Toys Distribution SRL. Cei trei deţin părţi egale în cadrul BestKids.
Magazinul online de jucării înregistrează cele mai multe comenzi în general de Black Friday, precum şi în perioada sărbătorilor de iarnă.
„Din punctul de vedere al traficului şi al numărului de comenzi, cea mai aglomerată zi este cea de Black Friday, când traficul creşte de până la 10 ori, iar numărul de comenzi este de 15 ori mai mare decât cel dintr-o zi obişnuită.“ În cele 3 zile de campanie cifrele sunt echivalente unei întregi luni de activitate.
„Aproximativ 30% din traficul de pe site, se înregistrează în lunile noiembrie şi decembrie, cea mai aglomerată perioadă din an”, a explicat Şerban.
Vânzările BestKids cresc considerabil şi în perioadele de dinainte de Paşti şi 1 iunie, acestea fiind cu circa 50% mai mari faţă de o perioadă obişnuită din an.
„Înregistrăm alte două vârfuri, însă nu de aceeaşi amplitudine precum cel de BlackFriday sau Crăciun, timp de două săptămâni înainte de sărbătorile de Paste şi ziua de 1 Iunie, când prin natura evenimentelor creşte cererea de jucării, iar ofertele noastre sunt pe măsura aşteptărilor clienţilor. În aceste două perioade traficul şi vânzările cresc cu aprox 50% faţă de perioada obişnuită.
Topul celor mai vândute produse pe bestkids.ro se schimbă în funcţie de sezon. Astfel, din primăvară şi până la sfârşitul iernii se vând foarte bine jucăriile de exterior precum tricicletele, căsuţele pentru copii, toboganele sau piscinele gonflabile, potrivit datelor furnizate de BestKids.
„De asemenea, tot în această perioadă sunt foarte căutate cărucioarele pentru copii şi scaunele auto. În schimb, în sezonul rece se vând bine jocurile de societate, jucăriile creative, dar produsele de îngrijire şi sănătate precum aparatele de aerosoli, umidificatoarele sau aspiratoarele nazaleâ, a punctat directrul general al BestKids. El a adăugat că printre jocurile şi jucăriile care se vând pe toată perioada anului se numără cele cele cu popularitate ridicată în rândul elevilor precum jocurile de îndemanare: Kendama şi Fidget Spinner, respectiv jocurile de societate precum Activity sau Coloniştii din Catan.
În prezent, echipa BestKids este formată din 25 de persoane, retailerul online de jucării intrând recent şi pe piaţa tradiţională de comerţ prin intermediul unui proiect pilot – un prim magazin offline deschis în cel mai nou centru comercial din Cluj-Napoca.