Retailerul de echipamente sportive Hervis deschide joi un magazin în cadrul Coresi Shopping Resort. Retailerul austriac şi-a bugetat pentru acest an cel puţin şase deschideri de magazine, un ritm de două ori mai alert decât în cel mai bun an al companiei de până acum.
Reţeaua continuă astfel expansiunea mai agresivă, trend început anul trecut când au fost deschise trei unităţi, la fel de multe ca în perioada 2007-2008, primii ani ai companiei pe piaţa locală.
„Anul acesta vom deschide minimum şase magazine, dar pot fi şi mai multe, cifra finală depinzând de dezvoltatorii imobiliari“, spune Cătălin Pozdarie, executivul român care conduce businessul Hervis în România de circa un deceniu. Şi pentru anul trecut compania îşi bugetase cinci magazine noi, însă a deschis doar trei. Anul trecut Pozdarie afirma că numărul final depinde de rezultatul negocierilor cu dezvoltatorii imobiliari şi de planurile acestora.
„În anul 2016 am deschis trei magazine, respectiv la Deva, al doilea magazin din Timişoara în proiectul NEPI şi magazinul din centrul comercial Park Lake din Bucureşti.“ Cele trei magazine fuseseră anunţate încă de anul trecut, în timp ce alte două contracte erau în proces de negociere. Aceste două magazine urmau să fie inaugurate în a doua parte a anului.
Hervis are în România 18 magazine, după circa un deceniu de prezenţă locală. Hervis, divizia de retail sportiv a grupului austriac Spar, a intrat pe piaţa locală în 2007 cu un magazin în provincie. Astăzi, din totalul de magazine şase sunt în Bucureşti, iar restul în provincie. Capitala este de altfel principala piaţă pentru toţi retailerii din România în contextul în care aici salariul este cu 60% peste media naţională, iar rata şomajului este foarte joasă. Totuşi, decizia Hervis de a paria pe oraşele mari şi medii de provincie poate reprezenta chiar un avantaj pentru companie în contextul în care în oraşe precum Deva sau Târgu-Mureş concurenţa nu este atât de mare.
Brandul Hervis este prezent pe şapte pieţe în special din Europa Centrală şi de Est, respectiv Germania, Austria, Slovacia, Croaţia, Ungaria, Cehia şi România. Austria este piaţa numărul unu în Europa după consumul de sport per capita, cu o sumă totală cheltuită anual de circa 270 de euro, potrivit datelor furnizate anterior de Hervis. Prin comparaţie, în România suma este de aproape zece ori mai mică.