Clădirea Unirea Shopping Center din Brașov este evaluată la 67,86 milioane de lei (15 milioane de euro), potrivit unui raport adresat acționarilor companiei, valoarea fiind mai mică cu 7 milioane de lei decât la finele lui 2010 (17,4 milioane de euro la rata de schimb de la acea oră).
Potrivit raportului financiar pe anul trecut, suprafața construită a mall-ului din Brașov al familiei Adamescu este de 33.650 de metri pătrați, acesta fiind închiriat în proporție de 77% la finele lui 2016.
Compania Unirea Shopping Center,care deţine magazine în Bucureşti şi în Braşov, a avut anul trecut afaceri de 69 milioane de lei, mai mici cu 2,4% faţă de anul precedent, în timp ce rezultatul net a fost de 418.000 lei. Spre comparaţie, în anul 2015, compania controlată de The Nova Group Investments, a avut pierderi de 6,5 mil. lei.
„Cifra de afaceri a scăzut în principal prin nerealizarea veniturilor din chirii, din cauza închiderii unor magazine mici, sau a reducerii unor chirii, ţinând cont de situaţia economică generală care include şi scăderea vânzărilor”, se arată în raportul pe 2016 publicat pe site-ul companiei.
În anul 2016 structura comercială a centrului din Braşov a rămas neschimbată, în timp ce în Bucureşti, în ultimul trimestru, a fost finalizată şi deschisă galeria comercială care asigură accesul direct din staţia de metrou Unirii.
Spaţiul total are 1.400 de metri pătraţi din care suprafaţa comercială închiriabilă este de 1.115 metri pătraţi. La 31 decembrie 2016, suprafaţa închiriată în această galerie era de 656 metri pătraţi.
Centrul comercial Unirea Shopping Center a fost inaugurat în 2008 în urma unei investiții de 35 de milioane de euro. Un an mai târziu, proprietarul intenționa să îl vândă cu 45 de milioane de euro, dar niciun investitor nu s-a arătat interesat de activ, motiv pentru care el a rămas în proprietatea familiei Adamescu