În luna februarie, Consiliul Județean Brașov a lansat o licitație în vederea desemnării unui proiectant pentru platforma de îmbarcare-debarcare și extinderea rețelelor de canalizare și drenaj aferente pistei de decolare-aterizare. La această licitație au participat patru firme, iar președintele CJ Brașov, Adrian Veștea, a precizat că a fost desemnat câștigătorul însă contractul va fi atribuit oficial abia după ce trece perioada de contestație, care expiră vineri.
„Astăzi putem spune că am finalizat procedura de achiziție, că am desemnat o firmă care se va ocupa de partea de proiectare. Mai avem trei zile în care se pot depune contestațiile. În cazul în care nu vom avea contestații, în perioada următoare vom începe partea de proiectare,iar după 75 de zile, cum este prevăzut în contract, sperăm să avem un dosar foarte bine elaborat, cu un caiet de sarcini pentru lucrări, pe care să îl publicăm pe site-ul Sistemului Electronic de Achiziții Publice. Proiectarea căilor de rulare este pria etapă a proiectului. În paralel, noi putem derula și alte proceduri de achiziție. Facem studiul de fundamentare și sper ca acest proiect pe care ni-l dorim cu toții să prindă contur”, a precizat Adrian Veștea.
Costul total al acestor lucrări de proiectare este estimat la suma de 856.473 de lei, fără TVA. Pe lângă proiectele în sine, câștigătorul licitației va trebui să se ocupe și de avizele necesare demarării lucrărilor (Certificatul de Urbanism, DTAC, DTOE, Documentații pentru obținerea Acordurilor și Avizelor prevăzute în Certificatul de Urbanism, Caiete de sarcini), dar și să ofere asistență tehnică pe parcursul derulării acestui contract.
„Astea sunt procedurile în România”
Adrian Veștea a dat asigurări administrația județeană este în grafic în ceea ce privește derularea procedurilor pentru aeroport. „Este clar că nimeni nu o să înțeleagă ce stă la baza finalizării unui proiect. Trebuie să începi de la un studiu de fezabilitate, care este o procedură extrem de greoaie, apoi se aprobă acest document, cu indicatorii tehnico-economici, după care se trece la faza de proiect tehnic, cu toate detaliile de execuție, apoi la execuția lucrărilor. Eu spun că suntem în grafic, pentru că astea sunt procedurile în România. Îmi doresc ca toți primarii din Brașov, alături de Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice, de cei care monitorizează toate aceste proceduri de achiziție să vă prezentăm un parcurs, din momentul în care începi să faci un studiu de fezabilitate, pe luni sau chiar pe ani, pana în momentul în care poți să îl finalizezi”, a subliniat Veștea.
Condiții pentru proiectant
CJ Brașov a impus pe lista condițiilor pentru proiectant și faptul ca, în ultimii 3 ani, ofertanții să fi prestat servicii de natură și complexitate similară/comparabilă cu serviciile ce fac obiectul contractului în valoare cumulată de minimum 850.000 lei fără TVA. Se consideră servicii de complexitate similară serviciile de proiectare pentru realizarea de construire/extindere/reabilitare infrastructură aeroportuară.
IPTANA a prezentat studiul de fezabilitate revizuit pentru finalizarea construcției Aeroportului de la Ghimbav la finele anului trecut. În conformitate cu studiul de fezabilitate aprobat de plenul CJ Brașov valoarea investiție (fără TVA) este de 47.921.330 euro, din care construcții + montaj totalizează 31.212.730 euro. Valoarea investiției cu tot cu TVA este însă de 57.505.596 euro. Președintele CJ Brașov, Adrian Veștea, a precizat că în bugetul pe 2017 al județului vor fi alocate 10 milioane de euro exclusiv pentru lucrările de la aeroport.