Grupul elen Olympus, controlat de familia Sarantis, a intrat pe piaţa din România în 1999, iar de atunci a investit peste 100 milioane de euro în activitatea de pe plan local.
Fabrica de Lapte Braşov, filiala locală a grupului elen Olympus şi producătorul lactatelor Olympus, Oly şi Familia Braşoveanu, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 85 de milioane de euro, în creştere cu peste 10% faţă de anul precedent, conform datelor furnizate de companie.
„Încă de la lansarea pe piaţa din România, compania a înregistrat anual creşteri în ceea ce priveşte profitul şi vânzările. (…) Anul 2016 a fost un an productiv din mai multe puncte de vedere. Estimările noastre iniţiale s-au confirmat prin creşteri în volume şi vânzări cu până la 12%. De asemenea, gradul de adoptare a produselor noastre de către consumatori este în continuă creştere, în special pe segmentul iaurturilor şi al produselor bio“, a declarat Athanasios Giannousis, director comercial al Olympus în România.
El a preluat recent această funcţie, poziţie din care va conduce planurile de dezvoltare ale producătorului în România. Astfel, el a preluat atribuţiile de director comercial deţinute anterior de Ilias Pliatsikas, care a revenit în Grecia, pentru a ocupa o nouă funcţie strategică. Ilias Pliatsikas a ocupat şi funcţia de director general al filialei din România, fiind înlocuit de Athanasoulas Georgios. Olympus deţine pe plan local o fabrică în localitatea Hălchiu, judeţul Braşov.
Grupul elen a intrat pe piaţa din România în 1999, iar anterior deschiderii fabricii din Hălchiu a operat o unitate de producţie în localitatea Baraolt, judeţul Covasna. Fabrica din judeţul Braşov a fost deschisă în 2011, după o investiţie iniţială de 55 de milioane de euro. Însă, ulterior Olympus a continuat investiţiile, ajungând la un total de peste 100 de milioane de euro investiţi pe plan local de la intrarea pe piaţă, conform informaţiilor furnizate de companie. Unitatea de producţie din Hălchiu realizează produse precum brânzeturi, iaurturi, smântână, lapte sau unt.
„Considerăm că progresul reprezintă cheia reuşitei. Încă de când am intrat pe piaţa locală, am investit constant, pentru a răspunde prompt nevoilor consumatorilor noştri. România reprezintă pentru noi un mediu atractiv de business, motiv pentru care continuăm să îndreptăm proiectele viitoare de investiţii în special către fabrica de lapte de la Hălchiu. Anul trecut, investiţia a ajuns la 10 millioane de euro, sumă care a fost îndreptată către linii noi de producţie în fabrică şi în logistică“, a continuat Athanasios Giannousis, care are o experienţă de peste nouă ani în industria bunurilor de larg consum (FMCG) pe plan internaţional, ocupând anterior poziţii manageriale atât în cadrul Olympus Grecia, cât şi în România, în calitate de manager producţie şi director de vânzări.
Crește portofoliul de produse bio
Printre realizările companiei de anul trecut se numără investiţia în instalarea unei noi linii de producţie Tetra Pak (A3/Flex). Investiţia a permis companiei să demareze producţia locală a laptelui de capră în fabrica din judeţul Braşov.
„Încă din 2015 am început o serie de investiţii în fabrica de la Hălchiu şi să extindem atât liniile de producţie, cât şi de pasteurizare şi logistică, aşa cum a fost instalarea liniei de producţie a laptelui de capră la nivel local. Concret, pentru anul 2017 intenţionăm să creştem portofoliul de produse bio, venind cu produse noi pe piaţa autohtonă. De asemenea, dorim să facem investiţii noi şi în dezvoltarea fabricii“, a mai spus Athanasios Giannousis.
Mai mult de jumătate din producție este export
Investiţia din judeţul Braşov a ajutat grupul Olympus să-şi crească businessul la nivel internaţional având în vedere că mai mult de jumătate din producţia fabricii pleacă la export, dar şi să ajungă între primii cinci jucători de pe piaţa locală a lactatelor, o industrie de circa 1 miliard de euro anual în care liderii sunt Danone, Albalact şi FrieslandCampina.
În prezent, circa 60% din producţia fabricii din judeţul Braşov merg spre export, în timp ce restul ajunge pe rafturile magazinelor din România.
„În continuare, printre cele mai importante zone de export se numără Italia, Germania şi Austria. Procentul care merge către export rămâne situat la 60%, iar extinderea volumului de producţie şi, implicit, a celui de vânzare vine ca urmare a creşterilor pe care le înregistrăm pe fiecare segment în parte, adaptându-ne cererii şi preferinţelor consumatorilor noştri şi în funcţie de trendurile actuale ale pieţei“, a menţionat managerul.