Fabrica de Lapte Braşov, producătorul lactatelor Olympus, Oly şi Familia Braşoveanu, l-a numit în funcţia de director general pe Georgios Athanasoulas, 42 de ani, conform datelor din Monitorul Oficial.
Decizia vine dupa ce in luna februarie au avut loc schimbari la nivelul administratiei si al consiliului de adiminstratie al companiei. Fostul director general si comercial Ilias Pliatsikas a preluat o noua functie de conducere in cadrul Olympus Grecia, iar atributiile detinute de acesta in rolul de director comercial ii revin acum lui Athanassios Gianoussis.
Sub conducerea lui Ilias Pliatsikas, grupul grec Olympus a făcut cea mai mare investiţie din afara Greciei. Compania a deschis în 2011 o fabrică în localitatea Hălchiu (jud. Braşov) după o investiţie iniţială de 55 de milioane de euro. Ulterior, compania a mai făcut şi alte investiţii de circa 20 de milioane de euro. În plus, la jumătatea anului trecut producătorul a anunţat că are în plan investiţii de 15-20 de milioane de euro în următorii doi ani în fabrica pe care o deţine. Astfel, compania se apropie de investiţii de 100 de milioane de euro în România de la intrarea pe piaţă.
Grupul elen Olympus este prezent pe piaţa din România încă din 1999 şi anterior deschiderii fabricii din Hălchiu a operat o unitate de producţie în localitatea Baraolt, judeţul Covasna. Unitatea de producţie din Hălchiu realizează produse precum brânzeturi, iaurturi, smântână, lapte sau unt. Producţia fabricii din judeţul Braşov se îndreaptă în proporţie de 60% către export, iar 40% ajung pe piaţa internă, conform celor mai recente date.
Investiţia de la zero din 2011 a grupului grec a venit într-o perioadă în care multinaţionale precum Lactalis sau Friesland se pregăteau să pună lacătul pe câteva fabrici cu tradiţie în România, acestea adăugându-se la cele 100 de fabrici de procesare a laptelui închise în criză. Olympus a pariat pe un model diferit faţă de competitori, livrând mare parte din produse la export.
De asemenea, investiţia din judeţul Braşov a ajutat grupul Olympus să-şi crească businessul pe plan local, dar şi să ajungă între primii cinci jucători de pe piaţa locală a lactatelor, o industrie în care liderii sunt Danone, Albalact şi FrieslandCampina.
În 2015 (ultimele date disponibile), Fabrica de Lapte Braşov a avut o cifră de afaceri de 338 de milioane de lei (circa 76 mil. euro), în creştere cu 11% faţă de anul precedent. Pentru 2016, compania estima anterior un plus de 10% al vânzărilor.