[vc_row][vc_column][vc_column_text]RATBV testează începând de astăzi și până marțea viitoare un nou tip de autobuz electric, Solaris Urbino 12, care a fost declarat „Autobuzul Anului 2017 în Europa”. Acesta va fi testat pe diferite trasee, dar fără călători, din cauza faptului că nu este înmatriculat în România, astfel că operatorul de transport ar putea avea probleme cu Poliția.
După cum au precizat reprezentanții companiei care-l comercializează, autobuzul electric are o autonomie de 200 de km, iar recordul atins în România a fost de 214 km, pe ruta Focșani – Iași. Prezent la primul test prin Brașov, respectiv pe ruta Livada Poștei – Poiana Brașov, viceprimeul Mihai Costel a precizat că municipalitatea vrea să achiziționeze în acest an aproximativ 100 de autobuze noi și se ia în calcul chiar și cumpărarea unor autobuze electrice, însă în acest caz soluția este accesarea unei finanțări europene, ținând cont că prețul unui mijloc de transport electric este destul de piperat. De exemplu, un Solaris Urbino 12, de tipul celui care a ajuns la Brașov costă 450.000 de euro. „Pentru a avea o ofertă adaptată din partea companiei pentru traseele din municipiul Brașov, trebuie să prezentăm companiei traseele, tipul acestora, încărcarea mijloacelor de transport, fiindcă echiparea autobuzelor electrice depinde de aceasta, astfel încât autonomia să fie cât mai mare”, a explicat Mihai Costel.
Directorul RATBV, Gabriel Antohe a fost mulțumit de cum funcționează autobuzul, ținând cont că la frânare energia se recuperează, astfel că nici parcurgerea traseelor de Poiană nu ar fi o problemă pentru acest tip de autobuz electric. „Sistemul de încărcare este de asemenea facil, fiind vorba de o priză de încărcare trifazică. RAT a mai avut în teste anii trecuți alte două autobuze electrice, unul era fabricat în China, dar din testele efectuate nu se plia pentru traseele din municipiul Brașov. Observăm că noile modele au condiții tehnice care satisfac tot mai mult cerințele beneficiarilor”, a precizat directorul RATBV SA.
După cum a precizat Florin Chivu, director de vânzări al firmei Solaris, astfel de autboze sunt folosite de companii de transport public din Spania, Italia, Suedia, Germania, Austria și Polonia. „Din monitorizările efectuate, consumul mediu pe care l-am avut pe traseele efectuate în Oradea a fost de 1,28 oră/km. Încărcarea se poate face și rapid, respectiv în 10 minute, la capăt de linie, iar o încărcare completă durează între două ore și jumătate și șase ore, în funcție de amperajul sursei de încărcare”, a explicat Florin Chivu.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”44667,44666,44665,44663,44662,44661,44664,44658,44657,44659,44660″][/vc_column][/vc_row]