Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager al IKEA South East Europe, a declarat că Brașovul este unul din orașele prioritare pentru extinderea suedezilor de la IKEA. „Eu sunt responsabil de regiunea de sud-est a Europei, care include România, Serbia, Croația și Slovenia. Dar, cu 20 de milioane de locuitori, România este cea mai mare piață. Dacă mă uit puțin în viitor, pe termen lung, ne dorim să avem 13 magazine în regiune și nouă în România. Cel de-al doilea magazin este cel din Pallady, iar apoi vom continua extinderea la nivel de țară, unde sunt prioritare Cluj, Timișoara și Brașov”, a declarat sursa citată.
În ceea ce privește valoarea investiției, Vanoverbeke susține că aceasta „depinde de mai mulți parametri, dar cei mai importanți doi factori sunt mărimea magazinului și prețul terenului”. „În funcție de aceștia, investiția se ridică undeva la 60-80 de milioane de euro, ceea ce înseamnă că în următorii ani vom investi mai bine de 500 milioane de euro în România. Vom crea mai mult de 3.000 de locuri de muncă și va aduce oferta noastră mai aproape de milioane de români”, a mai spus sursa citată.
Compania analizează trei posibile locații la Brașov pentru amplasarea unui magazin.