Magazinul www.epiesa.ro, unul dintre cei mai mari retaileri online specializaţi în comercializarea de piese şi accesorii auto de pe plan local, vrea să își deschidă un magazin fizic în Brașov. Retailerul a ajuns anul trecut la afaceri de 10 milioane de euro, de 3 ori mai mari faţă de 2015, pentru anul în curs ţinta de creştere fiind de 50%, în condiţiile în care compania a alocat un buget de investiţii de circa 350.000 euro pentru dezvoltarea unei reţele de magazine fizice la nivel naţional.
„Creşterea semnificativă de anul trecut a fost influenţată de doi factori. Pe de-o parte investiţia într-un nou magazin în Bucureşti, cel pe care l-am deschis în bulevardul Iuliu Maniu şi care a contribuit la întărirea poziţiei pe piaţă. Al doilea factor este campania de comunicare demarată în toamna anului trecut, care a inclus redesignul site-ului epiesa.ro, dar şi un spot TV lansat în aceeaşi perioadă”, a declarat Ionuţ Cătălin Şuţu, director general al companiei Euro Parts Distribution, compania care operează magazinul online epiesa.ro.
Compania a început încă de anul trecut să se extindă şi în mediul offline, deschizând trei magazine în Bucureşti, iar luna aceasta a mai inaugurat încă un magazin în Capitală şi altul în Oradea. Investiţia în cele două noi puncte de lucru s-a ridicat la 100.000 de euro, compania având bugetată în plus şi suma de 250.000 de euro pentru deschiderea a încă cinci magazine.
În primele trei luni ale acestui an, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 3,5 miloane de euro, de trei ori mai mare faţă de aceeaşi perioadă din 2016, creşterea fiind susţinută de magazinele fizice.
„Mediul online este însă în continuare cel mai important canal pe care clienţii noştri îl utilizează pentru a face comenzi. Ca atare, acesta generează 90% din numărul total de solicitări Epiesa.ro, iar restul a provenit din cele 3 magazine din Bucureşti”, a punctat Şuţu. El a adăugat că piaţa de profil este în creştere în România, însă, cu toate acestea, comanda medie se menţine la acelaşi nivel ca anul trecut – 250 lei plus TVA.
Cele mai cumpărate produse de pe epiesa.ro sunt consumabile precum filtre şi ulei, baterii, bujii. dar şi produse precum sisteme de frână şi suspensii.
Odată cu deschiderea magazinelor fizice, clienţii retailerului epiesa.ro au şi posibilitatea de a ridica produsele comandate online într-una din cele patru locaţii din Bucureşti sau în cea din Oradea.
„Scopul nostru este să deschidem o reprezentanţă epiesa.ro în cât mai multe oraşe din ţară, să fim cât mai aproape de client. Ne gândim la oraşe mari, precum Ploieşti, Constanţa, Braşov, dar şi multe altele”, a precizat Şuţu.
Ţinând cont de faptul că anul acesta compania va investi în dezvoltarea unei reţele naţionale de magazine fizice, aceasta estimează o creştere mai mică a afacerilor faţă de anul anterior – circa 50%.
„Datorită noilor deschideri de magazine ne aşteptăm ca procentajul comenzilor din magazine să crească la 20% iar cel din mediul online să ajungă la 80%”, a menţionat el.
Euro Parts Distribution are în prezent 118 angajaţi în total, echipa urmând să se mărească odată cu deschiderea celorlalte magazine.