Operatorul de transport al Brașovului se confruntă în continuare cu o criză în ceea ce privește ocuparea posturilor libere de șoferi de autobuz și troleibuz. În prezent, deficitul este estimat la 75 de conducători auto. Ținând cont că în urma apelurilor lansate nu prea s-au înghesuit nimeni să ocupe locurile libere, conducerea societății a găsit o altă soluție. Astfel, RATBV SA este dispusă să angajeze șoferi part time, dar și șoferi care au ieșit deja la pensie, dar vor să-și mai rotunjească veniturile. Condiția impusă pentru angajările de acest tip este ca persoana interesată să aibă permis de conducere categoria D, dar și atestat de transport persoane. „Deficitul de șoferi se relectă și în dificultățile pe care le întâmpinăm în îndeplinirea planului de servicii, respectiv în asigurarea tuturor curselor planificate. Sunt zile în care din cauza lipsei de șoferi unele curse planificate nu pot fi efectuate”, a explicat Silviu Ștefan, purtătorul de cuvânt al RATBV SA.
În ceea ce privește nivelul salarial, în conformitate cu datele prezentate de oficialii societății, venitul mediu net în luna ianuarie al unui șofer de autobuz/troleibuz a fost de 2.200 de lei, în această sumă fiind incluse atât bonurile de masă, cât și orele suplimentare și alte sporuri. Cei care vor să se angajeze la RATBV își pot depune CV-ul la sediul societății de pe strada Hărmanului nr. 49, prima probă pe care o vor da urmând să fie un test psihologic. Purtătorul de cuvânt al RATBV a precizat că, după angajare, la început, pentru a cunoaște traseele pe care trebuie să le parcurgă, noii șoferi vor fi îndrumați de colegi cu experiență. „Avem deja mai mulți pensionari care s-au angajat la RATBV, fie cu normă întreagă, fie part time, în special dintre cei care au fost angajați ai societății și au vrut să rămână în câmpul muncii și după pensie. În ultimele luni, am reușit să păstrăm un echilibru între plecările din societate și noile angajări efectuate, astfel ca deficitul să nu crească și mai mult”, a subliniat Silviu Ștefan.
2 comentarii
Nu vine lumea dintr-un motiv simplu salariul prea mic pt raspunderea care o ai plus ca ai un program infernal ,salariu asta il poti obtine usor intro multinationala cu program stabil