Selgros Cash & Carry România, care își are cartierul general în Brașov, a încheiat anul financiar 2016 cu afaceri de 734 milioane de euro, în creștere cu 11% față de anul precedent, când vânzările s-au ridicat la 660 de milioane de euro, a anunțat Alexandru Vlad, Directorul General al companiei.
2016 este al doilea an de creștere consecutivă pentru Selgros, după o perioadă de cinci ani în care comerțul cash & carry din România s-a contractat și și-a redus aproape la zero investițiile în deschideri de magazine.
„Avem 770.000 de clienți, majoritatea fiind business-to-consumer. Clienții business-to-business nu reprezintă mai mult de 50% din totalul numărului de clienți, însă în continuare afacerile noastre se bazează pe acest segment, în sensul că 20% dintre clienți realizează 80% din cifra de afaceri”, a explicat Alexandru Vlad în cadrul unui eveniment adresat retailerilor și care a avut loc săptămâna trecută la Sinaia.
Pentru Selgros Cash & Carry România, 2016 a fost nu doar anul revenirii pe plus, ci și anul reluării expansiunii. Astfel, retailerul a inaugurat anul trecut două unități comerciale Selgros Cash & Carry Compact, marcând o premieră atât pe plan local, cât și la nivel de grup. Pentru anul acesta, Selgros a anunțat două deschideri, în noul format compact, una dintre locații fiind Bistrița.
„Avem multe locații în România pe care le-am putea acoperi cu acest concept. Bineînțeles că în orașele foarte mari, în care nu reușim să acoperim bine întregul oraș cu magazinul existent, ne gândim că un magazin compact ar putea acoperi mai bine nevoile tuturor locuitorilor și avem 4-5 orașe care se potrivesc. În plus, mai sunt orașele mici, cu circa 55.000 de locuitori”, a explicat Alexandru Vlad.
Selgros Cash&Carry România este unul dintre cei mai importanţi jucători prezenți pe piața locală de retail, cu 21 magazine în Bucureşti, Braşov, Iaşi, Târgu Mureş, Oradea, Cluj, Ploieşti, Timişoara, Craiova, Bacău, Galaţi, Brăila, Arad, Suceava, Alba Iulia şi Constanţa . Din 2011, compania este parte a Transgourmet Holding AG, a doua cea mai mare reţea cash & carry şi comerţ B2B din Europa, cu operaţiuni în Elveţia, Franţa, Germania, Austria, Polonia, România şi Rusia.