Inspectorii de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Brașov au închis pentru a doua oară în termen de o săptămână Compexul Turistic Cotul Donului, de pe Drumul Național 1, după ce patronul acestuia a continuat să țină bucătăria și restaurantul deschise publicului. Săptămâna trecută aici au fost descoperite alimente expirate, mâncare mucegăită, depozitată în condiții neadecvate, materie primă fără acte de proveniență, toate folosite pentru gătirea mâncării care ajungea în farfuriile clienților. Imediat după control, inspectorii CJPC au dispus închiderea unității pentru trei luni și achitarea unei amenzi în valoare de 9000 de lei.
Directorul ANPC s-a dat drept client
În acest weekend, inspectorii CJPC au repetat controlul ca să vadă dacă patronii s-au conformat, dar au avut supriza să decopere că dispozițiile legale pe care le-au dat au fost pur și simplu ignorate. La control a participat însuși directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Paul Silviu Anghel. Acesta s-a dat drept client al complexului, a făcut o comandă și apoi a solicitat bon fiscal. A primit însă o simplă foaie monetar pe care era trecut prețul produselor comandate. „Primesc amenințări repetate din parte patronului acestui complex turistic. Am fost în control în weekend și avea bucătăria deschisă și la fel și restaurantul, iar oamenii erau la masă. În plus, am descoperit că nici nu dădea bonuri fiscale. Așa că am decis să prelungim măsura închiderii acestui complex de la 3 la 12 luni și să-i dăm o amendă de 11.000 de lei”, a declarat Sorin Susanu, şeful Comisariatului Juețean pentru Protecţia Consumatorilor.
Inspectorii CJPC au de gând să sesizeze și autoritățile din domeniul fiscal, pentru că la Compexul Cotul Donului nu sunt eliberate bonuri fiscale.
2 comentarii
Cum vine asta? Adica in realitate statul e degeaba si nu imi poate inchide afacerea nu?
Nu da bon fiscal?