Consilierii locali brașoveni au aprobat în ședința de sâmbătă și organigramele și statele de funcții ale celor patru instituții de cultură care sunt în subordinea forului deliberativ local. Cum tensiunile ce au apărut de anul trecut la Teatrul Sică Alexandrescu sunt departe de a se încheia, la ședință a fost prezentă și actrița Iulia Popescu, care le-a expus aleșilor brașoveni o problemă spinoasă cu care instituția de cultură se confruntă. „Avem 20 de actori angajați și 24 de posturi deficitare, motiv pentru care suntem puși în situația de a pune în scenă piesele cu ajutorul colaboratorilor. În schimb, conform organigramei supuse acum aprobării, apar trei posturi de director, unul general, unul artistic și unul economic, precum și un șef serviciu artistic. Cred că mai bine ar fi fost să se angajeze actori cu contracte de muncă, nu să fie plătiți, din banii brașovenilor, trei directori și un șef serviciu”, a punctat Iulia Popescu.
Totodată, aceasta a ținut să sublinieze faptul că persoanele care au fost concediate în ultima perioadă de către directorul interimar au atacat în instanță deciziile, astfel că în cazul în care instanța le va da dreptate, va fi nevoie de aprobarea unei noi organigrame. „Nu înțeleg de ce nu s-a așteptat până la soluționare litigiilor din instanță, având în vedere că au fost atacate deciziile de concediere și cred că judecătorii le vor da dreptate colegilor care au fost dați afară”, a susținut actrița.
Noile documente, votate pentru a se majora și salariile
De cealaltă parte, viceprimarul Mihai Costel a subliniat că pe ordinea de zi a Consiliului Local s-a aflat modificarea organigramei și a statului de funcții pentru toate instituțiile de cultură. „Este o chestiune de funcționalitate, pe care conducerea instituției o propune Consiliului Local, care, la rândul său stabilește oportunitatea acestei măsuri. În aceste condiții, nu cred că este cazul să retragem proiectul de pe ordinea de zi, având în vedere că aceste instituții, chiar și conduse de manageri interimari, trebuie să funcționeze”, a explicat Mihai Costel. De asemenea, primarul George Scripcaru a ținut să sublinieze că aceste modificări prevăd și majorările salariale pentru angajații din sectorul bugetar. „De asemenea, managerii instituțiilor de cultură trebuie să își pregătească bugetele, iar pentru a face acest lucru au nevoie hotărârile de Consiliu Local prin care sunt aprobate organigramele și statele de funcții. Organigrama teatrului va putea fi modificată ulterior, dacă instanța va dispune reîncadrarea angajaților concediați”, a subliniat George Scripcar.
În ceea ce privește problema organizării unei noi proceduri de concurs pentru ocuparea funcției de manager, primarul a dat asigurări că procedura va fi organizată în următoarea perioadă, rămâne de văzut dacă procedurile se vor derula în paralel și pentru Operă și Filarmonică sau separat.