500 de intreprinderi mici şi mijlocii care vor să-şi promoveze produsele şi serviciile pe pieţele externe vor putea obţine anual, cu începere din 2017, o finanţare nerambursabilă, de maximum 50.000 lei.
Guvernul a aprobat o ordonanță de urgență privind Programul de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici români, cu finanţare de la bugetul de stat, un nou instrument de promovare individuală a întreprinderilor mici și mijlocii. Beneficiarii vor fi pregătiţi în domeniul tehnicilor de promovare pe noi piețe, prin comunicare şi parteneriat în afaceri. „Camerele de Comerţ şi Industrie din fiecare judeţ prezintă periodic care sunt târgurile şi evenimentele de promovare organizate pentru firme de diferite mărimi şi categorii. Am stat de vorbă de-a lungul vremii cu mai mulţi întreprinzători care, fie nu aveau curajul de a încerca să facă pasul următor în afacerea lor, fie nu vedeau de unde ar putea lua bani pentru a «ieşi» cu produsele din ţară. Este momentul lor, al IMM-urilor, Guvernul se concentrează foarte mult, în măsurile care să vizeze societăţile cu angajaţi puţini şi cifre de afaceri oarecum modeste. Anul acesta vom mai vedea destule acte normative care să le privească și noi programe de finanțare cu bugete mărite care se regăsesc deja în proiectul de buget al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Sper că la anul vom vedea şi multe firme care să fi profitat şi să fi crescut.”, a explicat deputatul brașovean Roxana Mînzatu.
Ce tipuri de activităţi sunt finanțate:
- Participări la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în străinătate, cu stand propriu;
- Participări la misiuni economice organizate în străinătate;
- Crearea identității vizuale a unei firme (marcă, siglă, slogan);
- Realizarea unui site pe Internet/aplicaţie pentru mobil, pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate, în limba română şi cel puţin într-o limbă de circulaţie internaţională;
- Participări la cursuri de pregătire, în ţară şi/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi pieţe;
- Documentare de piaţă şi alte tipuri de activităţi de promovare şi susţinere a internaţionalizării.
Solicitarile pentru fonduri vor putea fi depuse la Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, un ghid cu toate detaliile urmând a fi publicat în perioada imediat următoare.