La mai bine de doi ani de când a început „telenovela” proprietății asupra terenului pe care se construiește aeroportul de la Ghimbav, situația juridică a parcelei a fost clarificată scriptic, după ce actul normativ inițial emis în 2007 a fost modificat, iar terenul a trecut pe termen nelimitat în proprietatea publică a județului Brașov. Singurul pas pentru ca legea să intre în vigoare este promulgarea de către președinte, dar abia de aici începe greul, ținând cont că de când a apărut problema terenului nu s-a mai mișcat nici un pai pe șantierul aeroportului, iar pentru a se apuca de treabă, Consiliul Județean Brașov trebuie să o ia de la capăt cu toate avizele și autorizațiile, ceea ce înseamnă și noi cheltuieli.
Compania aeriană care va opera aeroportul ar urma să se ocupe și de construcția terminalului de pasageri
Vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a subliniat faptul că toată lumea este sătulă de povești și de promisiuni în ceea ce privește acest subiect, însă vrea să le aducă la cunoștință brașovenilor exact ceea ce se întâmplă cu acest obiectiv, astfel ca să nu mai existe fel de fel de interpretări, mai ales că suntem din nou într-o perioadă preelectorală. Acesta a amintit faptul că până acum s-au investit în acest obiectiv de către CJ Brașov 24 de milioane de euro, începând cu partea de studii și proiecte și finalizând cu construcția pistei. Veștea susține că pentru a putea funcționa, ar mai fi necesare investiții de încă 54 de milioane de euro, însă se va mai diminua ținând cont că în urma licitațiilor sumele estimate pentru anumite lucrări va mai scădea, dar și pentru că varianta optimă este ca terminalul să fie amenajat de către compania care va opera aeroportul. „Am fost și la Consiliul Concurenței și am risicat această problemă și cred că nu se va mai permite ca să subvenționăm aeroportul după ce aceasta va începe să funcționeze, fiindcă se poate interpreta că e ajutor de stat. Astfel, una dintre soluții ar fi să concesionăm operarea aeroportului și chiar la nivel de terminal și cel care va veni operator să amenajeze și să dimensioneze terminalul, în funcție de fluxurile pe care le va avea. Pentru selectarea operatorului vom face licitație internațională, iar unul dintre obiectivele caietului de sarcini va fi și construcția terminalului”, a explicat Adrian Veștea.
CJ Brașov vrea să bage anul viitor 10 milioane de euro în aeroport
Acesta a precizat că pentru anul viitor, primele lucruri care ar urma să fie materializate din banii pe care îi are CJ Brașov pentru această investiție să fie celelalte suprafețe de rulare, căile de acces spre aeroport și turnul de control. „Avizele de care avem nevoie le putem obține în paralel cu procedura de achiziție pentru lucrări. Urmează ca reprezentanții IPTANA să vină zilele viitoare cu revizuirea proiectului. Pentru anul viitor, o să alocăm 10 milioane de euro pentru acest obiectiv de investiție, parte din împrumutul de 5 milioane de euro pe care l-am contractat și restul din excedentul bugetar pe care o să-l avem. De asemenea, avem și decizia Primăriei Brașov de a se asocia cu noi în continuare proiectului, iar recent am discutat și cu autoritățile din Covasna, care vor și ele să devină parte în această asociere”, a precizat președintele CJ Brașov.
Un comentariu
Cred ca e prea mult! Daca ar exista un filtru care sa blocheze orice stire despre auroprtul Brasov, l-as aplica!
N-o lua personal, e ce-as face eu:)))