Compania Schaeffler România, care operează o fabrică în Cristian, a ajuns în prezent la peste 4.000 de angajaţi şi intenţionează să crească personalul fabricii de rulmenţi.
Schaeffler România produce în Brașov componente pentru industria automobilistică şi constructoare de maşini şi pentru industria eoliană. „Anul 2016 a adus o creştere şi pe partea de personal, peste 4.000 de oameni făcând parte în prezent din echipa Schaeffler România, pentru care se conturează premise de dezvoltare până la finalul anului, în domenii precum proiectare, calcul tehnic, dezvoltare produs, achiziţii, logistică, producţie sau calitate. Numărul de angajaţi ar putea creşte şi mai mult în următorii 3-4 ani, cu aproximativ 10-20%, fără a depăşi 5.000 de persoane active la Braşov“, a declarat Alexandru Blemovici, directorul general al Schaeffler România.
Activitatea companiei este direcţionată pe două sectoare principale: industrie (aproximativ 80%) şi automotive (circa 20%), iar principalii clienţi sunt principalii producători din domeniul energiei eoliene, dar şi marii constructori din industria automobilului. Atât gama produselor, cât şi divizia de inginerie sunt în continuă dezvoltare, Schaeffler inaugurând în anul 2012 propriul centru de inginerie.
Compania Schaeffler România a realizat în primul semestru o cifră de afaceri de peste 800 milioane de lei (circa 179 milioane de euro), mai mult cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinută de noile investiţii, de creşterea productivităţii şi de eficientizarea costurilor. Până la finalul anului, compania mizează pe o creştere a afacerilor cu aproximativ 7% faţă de anul trecut. Schaeffler România a avut în 2015 afaceri totale de peste 1,74 mld. lei (391,6 milioane de euro), un câştig net de 37,9 milioane de lei (8,5 milioane de euro) şi un număr mediu de 3.804 angajaţi, conform site-ului Ministerului Finanţelor.
„Anul 2016 se caracterizează, până în prezent, pe evoluţii destul de contradictorii, care fac foarte dificilă o prognoză bună pe următoarele 6-12 luni. Industria auto pare a fi în continuare pe un trend pozitiv, chiar dacă ceva mai temperat, iar industria constructoare de maşini cunoaşte evoluţii diferite, acoperind un spectru larg, de la creşteri foarte mari în industria eoliană şi industria mobilităţii la scăderi mari în industria mineritului, maşini grele şi transport feroviar“, a spus Blemovici.
Compania Schaeffler România a fost înfiinţată în anul 2002, fiind una dintre cele mai mari investiţii în capacităţi de producţie ale grupului german Schaeffler şi produce la Cristian componente pentru industria automobilistică şi constructoare de maşini şi pentru industria eoliană. Iniţial, investiţia de la Cristian, judeţul Braşov, prevedea realizarea unei fabrici cu trei hale de producţie şi o suprafaţă totală de 55.000 mp. În prezent, fabrica ocupă o suprafaţă totală de 42,5 hectare, din care pe aproximativ 100.000 de metri pătraţi sunt construite 6 hale de producţie, conform informaţiilor de pe site-ul companiei.
Înregistrată iniţial sub numele de INA Schaeffler Braşov, ca filială a grupului Schaeffler, compania a fost redenumită în anul 2006, primind numele de Schaeffler România. Compania Schaeffler România este una dintre cele mai mari investiţii în capacităţi de producţie ale grupului german.
Investiţiile la fabrica din Braşov au depăşit 500 milioane de euro de la startul activităţii, cea mai mare parte gestionându-se în perioada 2003-2008. De atunci, investiţiile sunt la un nivel normal pentru o creştere a producţiei, de circa 10%-15%, în medie, pe an. Rezultatul măsurabil în cei peste 10 ani de existenţă este concretizat într-o creştere a productivităţii de peste 170%, ceea ce face ca fabrica de la Braşov să fie una extrem de interesantă şi competitivă pentru preluarea unor proiecte din ce în ce mai complexe.
Grupul german Schaeffler a avut în 2015 vânzări de aproximativ 13,2 miliarde de euro. Cu aproximativ 85,000 de angajaţi în întreaga lume, Schaeffler este una dintre cele mai mari companii industriale din Europa, în proprietate familială. Grupul a dezvoltat o reţea globală de spaţii de producţie, centre de cercetare şi dezvoltarea şi companii de vânzare în aproximativ 170 de locuri din 50 de ţări.