Situația juridică a terenului aeroportului de la Ghimbav este aproape de clarificare, după ce, până la urmă, s-a luat decizia amendării Legii 197/2009, prin care s-a cedat inițial suprafața de 200 de hectare de la Institutul Cartofului și abrogarea actului normativ emis în 2015, care fusese aprobat de Senat în procedură de urgență, luna trecută.
Președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a precizat că odată cu clarificarea situației juridice a terenului, autoritatea județeană se poate apuca de treabă, fiindcă există fonduri pentru continuarea lucrărilor.
35 de milioane de euro, suma necesară pentru a finaliza obiectivul
„Din iunie și până acum, datoria noastră a fost de a găsi soluții pentru a debloca situația pentru ca investiția să continue. Apreciez ce s-a făcut până acum și îi mulțumesc atât fostului președinte Aristotel Căncescu pentru ceea ce a făcut, dar și parlamentarilor care s-au implicat în această problemă. CJ Brașov are deja contractat un credit de 5 milioane de euro, o parte pentru aeroport și o parte pentru spital, iar dacă vom obține finanțare de la Compania Națională de Investiții pentru reabilitarea Corpului B al Județeanului, o să facem toate diligențele la bancă pentru a aloca în întregime suma pentru continuarea lucrărilor la aeroport. De asemenea, și o parte din excedentul bugetar o s-o direcționăm către acest proiect. Cred că anul viitor, am putea investi 10 milioane de euro în acest obiectiv, respectiv să continuăm cu amenajarea celorlalte suprafețe de mișcare și chiar să construim turnul de control”, a explicat Adrian Veștea. Acesta a precizat că, până acum, investiția Consiliului Județean în acest obiectiv este de 24,7 milioane de euro, iar suma necesară pentru finalizarea lucrărilor este de 35 de milioane de euro.
Veștea a subliniat faptul că odată ce se vor clarifica toate aspectele juridice va trebui găsită și modalitatea optimă de asociere atât cu Primăria Brașov, cât și cu alți parteneri interesați în vederea finalizării obiectivului. „În funcție de fondurile care mai sunt necesare, trebuie să vedem modalitatea de implicare a municipiului în acest proiect. Trebuie să vedem care este cadrul legal și cel mai simplu prin care municipiul se poate implica, adică foaia de parcurs din punct de vedere financiar, al execuției și operării”, a punctat George Scripcaru.