Ultimul termen avansat pentru finalizarea lucrărilor de pe rimul tronson al centurii Brașovului, care face legătura între DN 1 și DN 11 era data de 30 septembrie 2016, conform raportului de monitorizare al Companiei de Drumuri. Chiar dacă deja se intrase în prelungiri, constructorii italieni nu s-au grăbit nici de această dată, astfel că încă se mai lucrează la intersecția acestui tronson cu DN 11 și tronsonul II. Poate unii ar considera că dacă nu s-a lucrat cu hei-rup-ul s-a făcut treabă mai bună, dar lucrurile nu stau deloc așa. Astfel, sensul giratoriu de sub pasajul care traversează calea ferată și DN 11 se tot „mănâncă” de la o zi la alta, încă de la deschiderea traficului prin zonă dalele de pe marginea sensului fiind desprinse, ceea ce arată că nu s-a lucrat deloc cu simț de răspundere.
Lucrările de mântuială nu sunt deloc o noutate pe ocolitoarea Brașovului, în 2009, la numai câteva săptămâni de la deschiderea traficului pe cel de-al doilea tronson, între DN 11 și DN 13, acesta a reintra în șantier, fiindcă erau grave probleme în ceea ce privește infrastructura în zona dinspre Stupini.
Lucrările au început încă din 2012
Lucrările de pe primul tronson al ocolitoarei au demarat încă din martie 2012 și au fost reluate abia în februarie 2015 de asocierea de companii italiene Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SPA – Shelter Construct – Pasquale ALO, după o pauză de peste un an și jumătate, din iunie 2014, când constructorul inițial, compania austriacă Alpine Bau, și-a anunțat insolvența. Valoarea actualului contract de lucrări este de 59.556.175,71 lei fără TVA. Surse din cadrul Companiei de Drumuri susțin că tronsonul ar putea fi deschis traficului abia după data de 15 octombrie. În prezent, se lucrează la breteaua de legătură între DN 11 și tronsonul II pe lângă pasaj, la separatoarele de sens de pe DN 11 din zona intersecției cu tronsonul I și urmează și montarea iluminatului public. Tronsonul 1 al ocolitoarei are o lungime de 7,92 kilometri, iar valoarea totală a investiţiei este de 59,56 milioane de lei, fără TVA, proiectul beneficiind de finanţare europeană prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS – T).