Teatrul brașovean trece printr-o criză indusă de fostul manager, Claudiu Goga. O parte din actori îi țin partea, o altă parte vor să se încheie perioada de interimat care stagnează de câțiva ani buni. Aseară am asistat la o nouă reprezentație a scandalului prin care trece instituția de cultură de la începutul acestui an. Cele două părți s-au adunat în fața clădirii teatrului și în timp ce unii protestau tăcut, ceilalți asistau și dădeau interviuri în care își manifestau dezaprobarea. Asta în condițiile în care Primăria, forul tutelar, a încercat să rezolve ceva organizând un concurs de management la care s-au înscris doar cinci candidați.
Partea beligerantă acuză organizarea concursului, susținând că trei din cei cinci membri ai comisiei sunt amici ai lui Dan Zarafescu, cel care a câștigat concursul. „Concursul organizat în această lună a avut drept scop promovarea unui candidat care la concursul anterior a luat la interviu nota 5,45. Drept pentru care acum a fost schimbată comisia, astfel încât domnul Dan Marius Zarafescu a obținut acum la interviu nota 9,21. Această diferență poate veni din faptul că de data aceasta domnului Zarafescu nu i s-a pus nicio întrebare la interviu? În cazul în care primăria ar face publică înregistrarea interviului, ar fi foarte clar pentru toată lumea, așa cum a fost pentru toți cei care au fost de față. Și care nu se aruncă să aducă mulțumiri pentru o asemenea mascaradă”, arată aceștia.
„Primăria Brașov închiria sala pentru șușe, fără să țină cont că erau repetiții sau că era program anunțat pentru spectactori. Se închiria sala unor privați pentru șușe pe sume derizorii, iar banii nu mergeau pentru dezvoltarea teatrului, ci la primăria lui Scripcaru”, a declarat Claudiu Goga, fostul manager al teatrului, care mai spune că Scripcaru nu a fost niciodată la teatru deși e primar de patru mandate. Acesta nu a participat la concursul de manager niciodată de la inducerea stării de interimat, deoarece considera că toate concursurile sunt aranjate.
Cei care au de pierdut în această stare de fapt sunt în primul rând brașovenii amatori de teatru, care nu vor putea să participe la piese până când situația nu se va rezolva. În al doilea rând, cei care vor pierde sunt chiar actorii, pentru că se vor confrunta cu o asistență tot mai redusă, iar mândria și prestigiul unui actor sunt date tocmai de amploarea asistenței atrase. Iar cum activitatea teatrală este sistată în aceste zile, declinul pare a fi unul de neoprit.
Se pare că între cele două tabere sunt diferențe ireconciliabile din moment ce aseară nu și-au schimbat nici măcar niște priviri amicale. Ambele tabere se acuză că ar fi manipulate, ambele tabere încearcă să atragă simpatia publică. Din păcate, spectatorul brașovean de teatru a început să fie tot mai atras de ideea de a pleca în alte orașe pentru a-și satisface nevoia de cultură.