Noul aparat H215 care se va fabrica la Ghimbav va fi nu doar ”Jeep”-ul elicopterelor, ci chiar ”Duster”-ul elicopterelor pentru că, pe lângă fiabilitate, aparatul va fi disponibil la un preț deosebit de competitiv, spune Serge Durand.
În privința angajaților, al căror număr urmează să ajungă la cca 350 până în 2020, partenerul francez a demarat deja un program de instruire a personalului, 30 de tineri români fiind deja trimiși până acum la cursuri de perfecționare de 12 luni în Franța.
”Există o tradiție a colaborării româno-franceze în acest domeniu, începută încă de la sfârșitul anilor 1960 (…) în baza căreia, în anul 2002, s-a creat o societate mixtă româno-franceză, Airbus Helicopters, care este deja un centru de excelență la nivel internațional în domeniul reparațiilor și întreținerii elicopterelor. Experiența pe care am avut-o în acest răstimp, calitatea serviciilor, competența pe care partenerii români de la IAR Ghimbav au dovedit-o, ne-au determinat să luăm decizia de a construi o fabrică nouă, de data aceasta nu doar pentru reparații și întreținere, ci chiar de construcție a acestor aparate (…)Nu multe țări din zonă au experiența pe care o are România în domeniul aeronauticii.
Noi numim acest nou model pe care îl vom fabrica aici ”Jeep”-ul elicopterelor și aș vrea să explic puțin această parabolă. În anii de după război Marshall a spus că este nevoie de un vehicul care să poată merge pe orice fel de teren, economic și fiabil. Ei bine, este exact ceea ce vrem și noi să facem cu acest H215. Și dacă ar fi să mai fac o metaforă, aș spune că e vorba de Duster-ul elicopterelor (…) Putem spune că Europa de mâine se construiește și la Brașov (…)De altfel, pe 20 octombrie Airbus Helicopters organizează la Brașov o Convenție la care invităm toate societățile mici și mijlocii imm-uri cu experiență în aeronautică, Aerostar Bacău, Aeroteh și Turbomaecanica București și multe altele. Cred că avem perspective foarte bune de colaborare, sunt optimist”, a spus, printre altele, directorul general Airbus Helicopters.