Regia Autonomă de Transport (RAT) Brașov se confruntă în continuare cu o lipsă de șoferi, ceea ce duce la apariția unor probleme în ceea ce privește respectarea graficelor de circulație spre nemulumirea călătorilor, care sunt nevoiți să stea prin stații și să călătorească cu autobuze foarte aglomerate.
37 de șoferi angajați în 2016
RAT Brașov are în prezent 283 de conducători auto angajați, dar pentru ca organigrama să fie completă ar mai necesară angajarea altor 60 de persoane. Anul trecut, regia a reușit să angajeze 66 de persoane, iar anul acesta încă 37, numai că, după cum au precizat reprezentanții RAT, lipsa șoferilor este în continuare determinată atât din cauza faptului căî unii dintre angajați aleg să plece spre alte companii, iar alții ies la pensie. Inteviuri de angajare se fac periodic, iar pentru a ocupa un post de conducător auto este necesa să
permis de conducere categoria D sș atestat de sofer profesionist. Acesta din urmă se poate obține, în urma unui examen, după ce urmezi cursurile de specialitate ale unei școli de șoferi.
În conformitate cu precizările oficialilor regiei salariu mediu în mână al unui șofer de autobuz/troleibuz este de 1.990 de lei, în acești bani fiind incluse bonurile de masă, dar și orele suplimentare.
Plată mai consistentă pentru munca în zi de sărbătoare
„Orele suplimentare se plătesc, cu sporuri chiar mai mari pentru zilele de sâmbătă și duminică sau alte sărbători legale. Angajații mai primesc niste sume de bani în cazul nașterii unui copil, la căsătoria angajatului sau la deces”, au explicat oficialii RAT.
Deși RAT dă anunțuri de angajare periodic atât prin intermediul agențiilor de recrutare, în mediul online pe diverse site-uri, dar și la AJOFM Brașov, brașovenii nu se înghesuie prea tare, preferând job-urile oferite de firmele private, unde se câștigă mai bine, dar deseori se practică „munca la gri”, fără a fi declarate salariile reale la Fisc pentru a se plăti impozitele corecte, care ar fi destul de mari, în cazul unui salariu. Reprezentanții RAT susțin că nu doar la Brașov este această problemă, lipsă de șoferi având și alte regii de transport din țară.
De ce întârzie autobuzele
„În ultima perioadă au fost întâmpinate unele dificultăți legate de îndeplinirea planului de circulație, însă lipsa de șoferi nu a fost o cauză determinantă, situația fiind influențată și de vârsta parcului, unele probleme tehnice sau incidente de trafic. În perioada următoare sperăm să mai angajăm, iar numărul de șoferi la serviciu va mai crește și datorită sfârșitului perioadei de vacanță”, au precizat reprezentanții RAT Brașov.
6 comentarii
Am lucrat eu ca sofer la rat. pt 2000 lei uiti de casa, uiti de masa si nevasta ti o f… altu. ca sa iei banii astia trebuie sa muncesti cel putin 220-230 de ore pe luna……adica 50-60 ore suplimenatare peluna
sa mareasca salariile si o sa se inghesuie lumea sa lucreze la ei. Ce e asa de greu?
Nu este problema pentru RAT, din 2200 vor achizitiona autobuze fara sofer, si au rezolvat problema .
Ce era asa greu ??
Salariile sunt de mizerie, oricum populatia Romaniei scade va ajunge in jur de 17 mil, atunci sa vezi forta de munca din China/India , ca nu prea vad cine o sa mai munceasca .
nu soferii sunt principala pb a regiei, pb regiei sunt datoriile si conducerea impusa
Sunt pierderi , au o flota de autobuze ( vreo 50 ) care sunt defecte, care nu circula, care nu aduc bani. Pai de unde bani ptr salarii ? Daca ai pierderi de unde sa ai bani ptr majorare salarii ? Am spus acum vreo 4 ani ( cand am nimerit 3 din 4 ) ca nu vor termina toti mandatul de 4 ani…si se pare ca iar am ghicit.
– Nu sunt nici autobuze ( functionale), nu sunt nici soferi…asa ca inceperea scolii este o mare problema si ptr RAT si ptr brasoveni.
– Oare cine isi va cumpara bilet daca autobuzele vor circula supraaglomerate ?
Cam atat…
Adevarata problema presupun ca e cu totul alta. Vin oameni, pleaca oameni. Firmele unde sunt tratati cu respect angajatii si au reguli clare pentru angajare, un plan bine pus la punct nu se confrunta cu crize de genul. In anii trecuti se practica mult intrarea , increderea si credibilitatea sunt gelatinoase acolo. Gaditi-va la cei care lucreaza acolo ca soferi : daca se confrunta cu o criza (de soferi) cei care sunt angajati probabil trebuie sa acopere o mare parte din necesar. Obositi, frustrati, tipa la oameni. Controlorii asemenea. Firma model.