Radu Jitaru, proprietarul brandului S-KARP, care a produs pantofi pentru giganţi precum Decathlon şi Puma, vrea să renunţe la lohn pentru a-şi concentra atenţia pe brandul propriu de încălţăminte. Antreprenorul are deja două magazine în Braşov sub brandul propriu şi a deschis recent şi prima unitate din Capitală, în centrul istoric.
„Magazinul din Bucureşti este chiar lângă Lupoaica din centrul vechi. Am închiriat 150 mp din care 50 mp reprezintă magazinul propriu-zis, 80 mp sunt alocaţi pentru depozit, iar restul sunt amplasaţi la etaj şi vrem să îi transformăm în showroom pentru clienţii noştri din HoReCa“, spune antreprenorul.
În magazinul din Bucureşti preţul pantofilor variază între 150 şi 600 de lei, cel mai mult costând o pereche de ghete de munte impermeabile. Radu Jitaru afirmă că a ales să meargă în centrul Bucureştiului pentru că este o zonă frecventată de turişti, unde brandul are expunere.
„Avem trafic pietonal asigurat aici, iar costurile, deşi nu sunt mici, sunt mai mici decât în mall. Am discutat cu oficialii mallurilor Promenada şi Mega Mall, puţin şi cu cei de la AFI, însă în final am ales să mergem într-un spaţiu stradal”. Zona este dominată de baruri, cafenele şi restaurante, însă în ultimii ani au început să apară şi retailerii.
În ceea ce priveşte expansiunea viitoare, antreprenorul afirmă că Bucureştiul este mare, aşa că ar mai fi loc de cel puţin un magazin nou. Următoarea deschidere însă ar urma să fie în 2017 la Cluj.
„Vreau să ne concentrăm atenţia pe o reţea proprie de magazine, o reţea naţională în care să avem un control mai mare asupra businessului şi asupra preţului. Vrem în timp să renunţăm la lohn“.
Firma lui Radu Jitaru a început prin a produce în sistem lohn pentru branduri precum Decathlon şi Puma. Cu grupul francez Decathlon compania din Braşov a lucrat până în 2015, iar cu Puma a colaborat în 2016 până când antreprenorul a decis să renunţe pentru a-şi concentra atenţia pe produsele marcă proprie. „Pentru Puma am produs modelul realizat în colaborare cu Rihanna (FENTY), cel mai vândut model la nivel mondial. Am realizat 10.000-15.000 de perechi, însă cei de la Puma voiau mai mult, voiau toată capacitatea de producţie, aşa că am renunţat. Nu aş mai fi avut timp să mă ocup de colecţia proprie.“
Cei de la Puma au venit la fabrica lui Radu Jitaru din Braşov în februarie 2016 şi după doar trei săptămâni trimiseseră deja materialele pentru demararea producţiei. Antreprenorul local spune că acum mai produce în sistem lohn doar pentru câţiva clienţi din Italia. „Acum avem 30% producţie proprie, iar restul e lohn. Vrem însă ca în doi ani ponderile să se inverseze, iar apoi să ajungem să producem doar pentru noi.“ Acum produsele S-Karp sunt vândute şi în reţeaua Selgros şi în eMag, cel mai mare retailer online din România.
Antreprenorul se gândeşte să înceapă să şi exporte însă sub brand propriu, motiv pentru care acum este prezent cu un stand în Germania, la un târg de profil.
Pentru acest an Radu Jitarul afirmă că şi-a bugetat o creştere de 25-30% a cifrei de afaceri, până la circa 3 milioane de lei.
Jitaru a intrat în business în anul 1993 producând săpun industrial, după ce a citit o carte cu idei de afaceri. Apoi a trecut la salopete şi apoi la pantofi.