Licitația pentru încheierea contractului cadru pe patru ani în vederea întreținerii, reparației și deszăpezirii drumurilor județene a fost lansată încă din 2014, iar licitaţie au participat opt firme şi asocieri de firme. Valoarea estimativă a acordului-cadru era estimată între 21,4 milioane de lei şi 37,8 milioane de lei, însă licitația a fost contestată, astfel că la abia la finele lunii mai, după ce situația a fost tranșată în instanță, contractul a fost semnat cu cei doi câștigători. Astfel, în următorii 4 ani, de reparațiile și întreținerea drumurilor județene se vor ocupa societățile Consal din Brașov și Turne din București. Vicepreședintele CJ Brașov, Adrian Gabor, a precizat că valoarea minimă a contractului anual va fi de 5 milioane de lei, însă pentru următorul an, respectiv iulie 2016 – iulie 2017, contractul are o valoarea de aproape 17 milioane de lei, în acești bani fiind inclusă și deszăpezirea drumurilor județene iarna viitoare. „Acest contract cadru a intrat în vigoare în luna iulie, iar prima lucrare care se va derula pe acest contract este cea de reabilitare a drumului județean din zona Băilor Rotbav – Șoarș. Lucrările vor fi finalizate în acest an, dar plățile către constructori le vom efectua anul viitor, din bugetul pe anul viitor”, a precizat vicepreședintele CJ Brașov.
Mai sunt doar câteva drumuri tip „uliță”
Acesta susține că Brașovul nu mai are drumuri județene care să fie de speriat în ceea ce privește starea carosabilului, anul acesta fiind efectuate o serie de reparații. Unul dintre drumurile care sunt la stadiul de uliță este cel dintre Ormeniș și Augustin, care a fost asfaltat, dar apoi s-a pus piatră peste, astfel că reparațiile nu rezistă prea mult. „În cazul drumurilor pietruite, mai bine asfaltăm porțiuni de cîte unul sau doi kilometri pe an și rezolvăm problemele, decât să tot punem piatră periodic și să cheltuim o groază de bani. Drumuri pietruite mai avem între Paloș și Beia, care nu este însă un drum intens circulat și trebuie să vedem dacă îl menținem la stadiul de piatră spartă și cel dintre Holbav și Paltin”, a spus Adrian Gabor.
CJ vrea să impună restricții pentru camioane pe anumite drumuri
Planul Consiliului Județean este de a înființa o Direcție de Drumuri care să administreze cei peste 700 de km de drumuri județene și totodată să fie creat și un regulament de circulație, astfel ca pe șoselele unde carosanbilul nu permite circulația mașinilor de mare tonaj să fie introduse restricții la 7,5 tone, iar cei care vor să traverseze cu mastodonții respectivele zone să achite autorizații de „Liberă trecere”, acești bani urmând să fie colectați la buget și folosiți pentru repararea șoselelor județene.