O medalie de aur, două de argint și un bronz sunt premiile obținute de creativitate românească la Cannes la categoria PR. Campaniile românești au reușit să se remarce din cele peste 2200 de entry-uri de la aceasta secțiune și au obținut următoarele distincții:
Cohn&Jahnsen JWT a primit aseară primul gold românesc pentru campania “Purity Test” realizată pentru Aqua Carpatica.
McCann si Publicis au obținut la rândul lor o medalie de argint, prima agenție fiind premiata pentru campania “Pay with Blood”, dezvoltată pentru Centrul de Transfuzii Cluj Napoca, în timp ce Publicis a obținut o medalie pentru campania “Bernie Speed Test”, realizată pentru ARCUB – Centrul Multicultural al Municipiului București. Bronzul a fost câștigat tot de McCann pentru campania “Bittersweet Pies”.
Astăzi se anunță o noua serie de câștigători, competitorii romani așteptând cu sufletul la gura rezultatele de la Media și Creative Data, unde există shortlist-uri.
Inițiativa de a include disciplina Relațiilor Publice in rândul competițiilor canneze îi aparține Teodorei Migdalovici, ambasadorul festivalului in Romania.
De-a lungul anilor ea a propus trei jurați in aceasta categorie – Eliza Rogalski, Ioana Manoiu și Gabriela Lungu. Aurul luat de Geometry anul trecut si de Cohn & Jansen in 2016 va deschide ușa altor oportunități pentru jurații români la Cannes și Eurobest.