Deși visul său era să meșterească la computere, din reorientarea spre un alt domeniu a avut numai de câștigat, iar din 2009 conduce un business de milioane de euro.
Visul său era să facă o carieră în domeniul IT, astfel că după liceu a ales să se specializeze în mecatronică în cadrul Universității Transilvania. Îi plăcea foarte mult să fie „doctor de calculatoare”, iar încă din anul III de facultate părea că și-a împlinit visul, angajându-se la o companie de profil .
Nicolae Jurca a intrat în „câmpul muncii“ în anul 2002, la vârsta de 21 de ani. „Am găsit un anunț de inginer service la Ultra Pro Computers și m-am prezentat imediat la interviu. Nu am fost angajat ca inginer, ci pe partea de vânzări, însă tot timpul eram pe lângă colegii care reparau calculatoarele, fiindcă asta mă pasiona atunci”, spune Nicolae. S-a dovedit însă că are fler în domeniul vânzărilor și a fost promovat în funcția de area sales manager. A urmat repede o nouă promovare care a însemnat de fapt mutarea sa la București pentru a se ocupa de 9 magazine ale companiei din țară. Viața în Capitală nu i-a plăcut însă deloc. „Timpul mort petrecut în trafic, veșnica aglomerație și stilul alert de viață în general, nu au fost neapărat pe placul meu. Perioada petrecută în Bucuresti a fost de aproximativ un an, ulterior luând decizia să ma întorc in Brașov. Odată cu schimbarea orașului am luat decizia să schimb și domeniul de activitate”, mărturisește Nicolae Jurca.
Cum a ajuns în fruntea Optiplaza
A început să-și caute de lucru în orașul său natal, iar prin intermediul unei agenții de recrutare, în 2007, a ajuns la interviu pentru un post la o firmă din Brașov, Optiplaza. „În urma interviului am decis să fac primii pași în domeniul opticii medicale. Schimbarea nu a fost una fundamentală mai ales că discutam la bază, tot de retail”, ne-a povestit Nicolae despre primul pas în acest domeniu.
La acel moment, Optiplaza era o firmă în plină expansiune, cu ceva mai mult de 10 magazine, cu o cifră de afaceri de aproape 2 milioane de euro și în care lucrau 50-60 de persoane. Firma Optiplaza opera la acel moment magazine sub două denumiri, Optiplaza (adresat segmentului premium) și Plusoptic (cu focus pe raportul calitate/preț), Nicolae Jurca fiind numit brand manager al magazinelor Plusoptic.
A urmat o perioadă de expansiune a firmei. La sfârșitul anului 2008, rețeaua număra nu mai puțin de 35 magazine. „A fost o perioadă extrem de dificilă din punct de vedere logistic, în primul rând din cauza numărului mare de magazine deschise dar mai ales din cauza timpului scurt între inaugurările de centre comerciale, unde noi am deschis majoritatea magazinelor” a explicat Nicolae.
Numirea lui Nicolae Jurca în funcția de director general al Optiplaza a venit în 2009, în plină criză financiară.
Citește mai multe amănunte despre povestea lui Nicolae Jurca aici: