187 de înscrieri în 2016, faţă de cele 151 din 2015, reprezintă consistența contribuției românești în competiția de la Cannes Lions. Pe lista de entry-uri apar câteva premiere: un client, Bitdefender, înscrie o lucrare realizata in-house iar o agenție de media, MindShare, salvează cauza disciplinei la capitolul reprezentare cu 3 entry-uri. Tot în premiera, după absenta de anul trecut, au înscris Tribal DDB (1), Webstyler (2) și Digital Star (5), confirmând astfel interesul industriei de digital pentru competițiile de anvergură. Kubis li se alătura cu 8 lucrări, fata de 2 înscrise în 2015. După o absenta de un an, industria de PR revine în ring prin intermediul MSL Group The Practice (2) și Rogalski Damaschin (3). În rândul agențiilor care anul trecut n-au bifat prezenta în competiție, dar apar în 2016, se regăsesc Cohn& Jansen (13), Mullen Lowe Profero (4), Media Concept Store (3), Jazz (3), Ogilvy (2). Creșteri în numărul de entry-uri sunt de regăsit la GMP, cu 6 versus 2 lucrări în 2015, FCB cu 3 versus 2, McCann cu 63 versus 43. O prezenta influentă e în continuare manifestată de agenţiile canneze de cursa lunga, chiar dacă numărul de entry-uri a scăzut. Leo Burnett e prezenta cu 14 lucrări în 2016 versus 21 anul trecut, Publicis cu 36 versus 39 în 2015 și Geometry Global cu 15 versus 27. Din lista competitorilor activi în 2015 au dispărut anul acesta Tuio, SuperSomething, Propaganda, Ampro Design și Starcom. Agențiile cu cel mai consistent număr de entry-uri rămân McCann cu 63, Publicis cu 36, Geometry Global cu 15 și Leo Burnett cu 13. Prezenta românească pe Riviera Franceza e marcata, de asemenea, de prezenţa echipelor de tineri romani la competițiile de Young Lions Design (susținut de Nikon Lenswear), Young Lions Cyber (susținut de Renania) și Roger Hatchuel Academy, în vreme ce Miruna Macri a fost selectata, în urma recomandărilor Cannes Lions Romania, în prestigioasa rețea “See it, Be it”, dedicata femeilor din industriile creative. De asemenea, Razvan Căpănescu, Chief Creative Officer la Leo Burnett, e prezent pe scena festivalului ca speaker, în cadrul unui Master Class. În 2016, la Cannes, se va lansa în premieră Ladies First, un proiect inițiat de ME.ALCHEMY și Cannes Lions Romania, prin platforma Love and Lobby, al cărei obiectiv e promovarea talentelor românești la scară internațională. De 11 ani, Festivalul Internaţional de Creativitate Cannes Lions e reprezentat în Romania de Teodora Migdalovici, fondatorul MBA-ului creativ The Alternative School For Creative Thinking, multipremiat în cele mai exigente competiții de gen ale lumii.