Airbus Helicopters, cel mai mare producător european de elicoptere și unul dintre cei mai mari din lume, va vinde elicopterele pe care le va produce în România, la fabrica pe care o construiește la Ghimbav, clienților din întreaga lume, iar unul dintre primii clienți ar putea fi Organizația Națiunilor Unite, au declarat oficialii companiei, în contextul unei vizite efectate vineri de către vicepremierulul Costin Borc la fabrica de elicoptere a companiei, situată în apropiere de Marsilia.
Recent, Airbus Helicopters a înființat în România filiala Airbus Helicopters Industries, care se ocupă de construcția liniei finale de asamblare a elicopterelor H215.
Primul elicopter H215 va fi fabricat în România în 2017, proiectul fiind în grafic, urmând ca faza de dezvoltare să se încheie în 2019, când fabrica va ajunge la capacitatea de 15 elicoptere pe an, arată news.ro.
Întreaga piață mondială va fi deservită de la Brașov pentru toate elicopterele din gama H215, care avea și o denumire comercială distinctă. Șefii companiei ar putea chiar organiza o competiție în România pentru găsirea unei denumiri pentru noul elicopter.
„Nu este o afacere separată (în cadrul Airbus), dar este o linie de business completă. Avem o linie de business în Franța, avem una în Germania, avem chiar și în Statele Unite una, vom avea una nouă, completă, în România. Este o investiție care nu este doar uo facilitate de producție, dar este și una de inginerie,de management al programelor și de mentenanță pe termen lung”, a mai spus Faury.
Airbus Helicopters este o companie la care participă Franța, Germania și Spania, însă francezii au cuvântul cel mai greu de spus în cadrul societății.
Pentru noua uzină de lângă Brașov, francezii au deja conturați primii clienți potențiali. Unul dintre primii ar putea fi Organizația Națiunilor Unite (ONU), care urmează să își înoiască flota de elicoptere de transport, iar modelul H215 al Airbus pare să se potrivească necesităților organizației.
Un alt client ar putea fi armata română. Într-o întâlnire recentă, la Paris, s-a discutat despre posibilitatea realizării unui upgrade al vechilor elicoptere Puma ale armatei române la standardul Super Puma.
Modernizarea, care se poate realiza la noua fabrică de la Ghimbav, ar presupune și schimbarea motoarelor, prea slabe pentru multe tipuri de misiuni actuale.
Un comentariu
dorim dog-fight 48 de f16, 24 de f22 sau rafale precum si mentinerea soimului romanesc 99 de la craiova, bacau,elicoptere navale si de atac super puma sau mk1=h215, fabricate la brasov,submarinul DELFINUL reparat+ unul cumparat de la americani ,francezi sau germani la mana a doua,un distrugator,o fregata si cateva corvete multirol de preferat americane/ frantuzesti sau israeliene/suedeze ,revigorarea santierelor navale constanta, galati ,mangalia,,terestru putem si noi sa ne punem mintea la lucru si sa imbunatatim tancurile tr-85 si transportoarele SAUR etc,precum si armele cu munitia aferenta de la fabricile romanesti de profil. DECI DORIM ALIATI IN SPECIAL SUA-FRANTA-ITALIA-SPANIA-PORTUGALIA-UK IN MATERIE DE ARMAMENT SI CONLUCRARI /TRANSFER DE TEHNOLOGIE CU/CATRE FABRICILE/SANTIERELE NAVALE DE PROFIL DE LA NOI DIN TARA.
Nu suntem degeaba a 7 tara ca marime si potential a EUROPEI .Sa ne asiguram un oarecare confort de securitate,PROTEJARE A TERITORIULUI STRAMOSESC AL GETO-DACO-ROMANILOR