Monica Jiman a terminat Facultatea de Științe Economice a Universității Transilvania în 1999 și, împreună cu fratele ei, a deschis un magazin de produse cosmetice. „A fost prima noastră aventură în lumea antreprenorială, cu dificultățile și farmecul din perioada respectivă”, povestește Monica. Acum este director general al companiei franceze Pentalog, consilier pe probleme de Comerț Exterior al Franței, iar de anul acesta a fost aleasă administrator al Camerei de Comerț Franco-Române (CCIFER) și membru în board-ul acesteia.
Totul a pornit de la un Master
La scurt timp după ce și-a deschis propria firmă, Monica Jiman a devenit asistent universitar în cadrul Universității Transilvania, la catedra de Marketing. „În 2002 am fost acceptată la un Master în Franța, la Universitatea din Orleans. A fost perioada care mi-a schimbat complet parcursul profesional. În cadrul masterului trebuia să realizez un stagiu profesional de 6 luni în cadrul unei companii. Căutam o companie în Orleans, care să aibă o filială în Brașov, iar singura care corespundea acestor criterii era Pentalog. Am avut un interviu cu CEO-ul companiei în urma căruia am fost acceptată. Mai târziu am înțeles că experiențele mele de antreprenor au cântărit mult în decizia lor de a mă accepta în cadrul companiei”.
A condus extinderea companiei
A intrat în companie în 2003, când Pentalog avea 50 de angajați, din care 30 erau în Franța. Deja la Brașov exista filiala din România, cu o echipă mică, de doar 20 persoane. „Aveam impresia că am intrat într-o mare familie și nu într-o companie. Au urmat niște ani în care nu am avut timp să ne plictisim, fiind marcați de o strategie de creștere ambițioasă, care a necesitat o implicare maximă. Însă și rezultatele au fost pe măsură”, povestește Monica.
„Expansiunea internațională a început în 2004, când am deschis o nouă agenție în România, în București, care avea o dublă vocație – producție pentru export, dar și de a răspunde cerințelor clienților de pe piața locală. Este unitatea pe care am coordonat-o până în 2009, iar în prezent ea numără 100 de angajați. În 2005, ne-am orientat către o noua locație, însă în afara României, care să răspundă strategiei internaționale și exigentelor de competitivitate ale pieței. Răspunsul a fost găsit în Republica Moldova și în 30 martie 2005 am demarat activitatea în centrul din Chișinău, care are 120 de angajați în prezent. Apoi au urmat, în ordine, în 2007 centrul de producție din Iași (160 de persoane în prezent) și filiala comercială din Frankfurt, în 2009 centrul de producție din Hanoi (65 de persoane), în 2011 centrul de producție din Cluj (60 de persoane), în 2013 filiala comercială din Boston și în 2014 cea din Vancouver. În 2014, am realizat un studiu de piață în America de Sud și după analizarea a trei țări potențiale ca destinație de producție (Argentina, Uruguay și Peru) am demarat un prim parteneriat în Uruguay”.
În 2009, a fost numită Director de Operațiuni al grupului, poziție pe care a ocupat-o timp de doi ani.
Din august 2011, din calitate de Director General adjunct reprezintă direcțiunea generală la nivelul tuturor unităților Pentalog. „Acțiunile mele se exercită asupra pilotajului, gestiunii, controlului rezultatelor companiei și dezvoltarea activităților de dezvoltare software Pentalog. Am o experiență puternică în pilotajul strategiei de creștere a companiei și creșterea rentabilității. În același timp, am integrat și direcțiunea generală la nivelul României”. Din 2016 este Director General Pentalog Software Factory, care grupează toate activitățile de inginerie software, cea mai amplă activitate din cadrul grupului.
Citiți mai multe pe FWDBV.RO și în revista Forward Brașov, prima revistă de business a Brașovului