Compania brașoveană Prodlacta, specializată în producția de lactate, a încheiat anul 2015 cu afaceri în creștere cu 3%, de 43 de milioane de lei (9,6 milioane de euro). Pierderile companiei s-au redus, însă, cu 25%, până la 6,2 milioane de lei.
Compania şi-a propus pentru acest an să-şi extindă activitatea din retail şi să creeze un lanţ format din 50 de puncte de vânzare proprii. În prezent, Prodlacta are puncte de lucru în locaţii închiriate din Brașov, Bucureşti, Iaşi, Piteşti, Ploieşti şi Constanţa, potrivit raportului companiei.
Principalele pieţe de desfacere ale producătorului sunt judeţele Braşov, Prahova, Argeş, Buzău, Constanţa, Iaşi şi municipiul Bucureşti, iar compania livrează către peste 1.600 de clienţi precum Metro, Selgros, Carrefour, Real, Cora sau Kaufland.
„Societatea nu înregistrează dependenţă semnificativă faţă de un singur client, însă se poate vorbi de o dependenţă faţă de hipermarketurile şi supermarketurile prezente pe piaţa internă şi către care societatea orientează sub 57% din producţia de lactate”, se arată în raport.
Pentru anul acesta, Prodlacta şi-a propus creşterea cifrei de afaceri, eficientizarea costurilor pentru fiecare departament, măsuri care să conducă la îmbunătăţirea situaţiei economice a companiei prin realizarea de profit. De asemenea, producătorul din Braşov şi-a propus modernizarea secţiilor, eficientizarea distribuţiei proprii prin cumpărarea a zece mijloace de transport.
Prodlacta este controlată de grupul de firme JLC. Societatea JLC Germany deține 35,6% din acţiuni, JLC SA din Chişinău – 28,1% din acţiuni, în timp ce restul participaţiilor sunt deţinute de Asociaţia Salariaţilor şi Membrilor Conducerii SC Prodlacta (aproape 11%), statul român (4,7%) şi de alţi acţionari (20,5%), conform datelor de pe site-ul BVB. Compania are o capitalizare de circa 30 mil. lei.
În spatele grupul JLC se află omul de afaceri Vladmir Jardan, care are funcţiile de preşedinte al Consiliului de Administraţie şi director general în cadrul Prodlacta, potrivit ultimelor date. Prodlacta este prezentă cu produsele şi la export, anul trecut livrările companiei în străinătate situându-se la circa 3,7 milioane de lei, adică aproape 9% din rulajele companiei. Producătorul exportă în Republica Moldova toată gama de produse şi urma să realizeze iaurturi pentru un lanţ de magazine din Germania, conform informaţiilor furnizate anterior de companie.