Brașovul s-a aflat pe lista celor de la Daimler în ceea ce privește construcția fabricii de motoare de 500 de milioane de euro, susțin surse apropiate investitorului german. Condiţia principală în investiţia Daimler era ca producţia să se ajungă în maxim 17 ore de la poarta fabricii la uzina din Bremen, iar din această perspectivă nemții s-au răzgândit și au ales să investească în Polonia. Mai mult, nemșii au decis să extindă fabrica pe care o dețin în Ungaria, investind 600 de milioane de euro.
Pierderea investiţiei de 500 milioane de euro într-o nouă uzină de motoare în favoarea Poloniei este considerată a fi unul dintre cele mai mari sau poate chiar cel mai mare eşec al României din ultimii ani, în contextul în care aceasta ar fi însemnat 1.500 de noi locuri de muncă şi exporturi anuale de peste un miliard de euro.
Brașovul a pierdut și în 2008 investiția Daimler într-o fabrică de mașini Mercedes Benz în favoarea Ungariei la acea vreme, din cauza lipsei unui plan concret pentru a dezvolta infrastructura rutieră şi de a construi autostrăzi, dar şi a speculei imobiliară cu terenuri, autoritățile de la Brașov necăzând la pace terenurile cărui om de afaceri apropiat politic să fie cedate constructorului german de mașini. Pe de altă parte, acum Mercedes-Benz produce în Ungaria 180.000 de maşini anual şi vrea să ajungă la 300.000. valoarea maşinilor produse acolo fiind de peste 9 miliarde de euro, dublu comparativ cu Dacia.