Ținând cont că până la accesarea finanțărilor europene nerambursabile în vederea modernizării flotelor de transport în comun mai este drum lung, Primăria Brașov intenționează să achiziționeze 85 de autobuze și troleibuze noi, astfel încât să fie creat un stoc tampon, până se va vor pune bazele transformării Regiei în operator metropolitan. Primarul George Scripcaru a precizat că municipalitatea negociază cu Banca Europeană pentru reconstrucție și dezvoltare în vederea contractării unui împrumut pentru a efectua această achiziție care este estimată la 18 – 20 de milioane de euro.
„În urma unei analize amănunțite, a rezultat că până la accesarea fondurilor nerambursabile acordate prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), avem nevoie de 85 de mijloace de transport. Este vorba despre o valoare estimată de 18-20 de milioane de euro, pentru achiziționarea unor mijloace de transport care să respecte norme de mediu actuale și să ofere facilități pentru persoane cu deficiențe locomotorii, care să poată fi utilizate apoi în continuare de RAT, însă nu vor fi autobuze electrice”, a explicat primarul Brașovului. Primăria a mai contractat și în 2006 un credit de la BERD, care a fost achitat integral până anul acesta, fiind înlocuită flota RAT de la acea vreme în proporție de 90% cu autobuze noi.
Negocieri și pentru creditul necesar finalizării aeroportului
Primul pas în vederea contractării unui nou împrumut ar fi aprobarea de către Consiliul Local Brașov a unei hotărâri privind aprobarea creditului. Apoi ar urma obținerea avizului din partea Ministerului Finanțelor Publice, după care se vor putea derula procedurile de contractare a împrumutului și apoi cele de selecție a furnizorului de mijloace de transport în comun.
„Negocierea acestui credit s-ar putea derula odată cu cel referitor la contractarea unui împrumut pentru finanțarea lucrărilor la aeroport. Există mai multe variante de negociere a acestor împrumuturi, însă o variantă optimă ar putea fi să le discutăm pe ambele în aceeași negociere cu BERD, chiar dacă vom avea contracte de împrumut separate. Deja știm de ce sumă mai este nevoie pentru finalizarea aeroportului. Urmează ca la nivelul Consiliului Local Brașov și a Consiliului Județean să fie adoptate hotărârile referitoare la asocierea celor două unități teritorial-administrative. De asemenea, va trebui să discutăm și cu Primăria Ghimbav, pentru a vedea care a fost contribuția lor în implementarea proiectului, astfel încât să putem stabili cota parte a fiecărei părți și să știm clar ce înseamnă majoritate, adică 51%”, a subliniat George Scripcaru. Acesta a adăugat faptul că nici pentru aeroport nu este exclusă accesarea unor finanțări nerambursabile pe anumite componente ale proiectului care este, la rândul său, inclus în PMUD.