Preocupată din ce în ce mai puţin de putere de calcul, aplicaţii şi telefoane, şi din ce în ce mai mult de experienţe, principalul focus de anul acesta la Cannes din punct de vedere tehnologic este reprezentat de realitatea virtuala. Deşi încă sunt departe de a deveni un produs de masă, potenţialul acestor tehnologii a fost demonstrat suficient de mult încat să devină un trend în următorii ani.
VR sau Tehnologiile de realitate virtuala
Una din prezentările highlight va fi oferită de Mike McGee – Chief Creative Office la Framestone. Mike este conducatorul unei agenţii cu peste 1000 de artişti, a cărui activitate a fost premiată cu numeroase premii internaţionale. Specialist în producţii video şi efecte speciale, Mike va ţine o prezentare denumită “Establishing a VR Roadmap for Creative Industries”, în care va explica importanţa acestei tehnologii, şi modul în care realitatea virtuală poate oferi un nou nivel de experienţe pentru consumator. Premisa discursului va pleaca de la o relaţie simbiotică de peste 60 de ani între film şi reclama, şi reprezintă un ghid pentru cum se poate utiliza această tehnologie. În acelaşi timp el va oferi insight-uri despre particularitaţile unice oferite de realitatea virtuala prin storytelling şi va demonstra exemple de experienţe noi, imersive, pentru consumatori.
Realitate virtuală accesibilă oricui
Google va susţine de asemenea o prezentare şi va explica cum realitatea virtuală nu este doar un trend tehnologic, dar şi o poarta spre experienţe cu adevarat unice. Începand de la Google Cardboard până la tehnologiile de ultimă generaţie, Google va povesti cum va incerca să integreze realitatea virtuala astfel încât să fie accesibilă tututor. Prezentarea va fi susţinută de Clay Bavor, vice presedintele diviziei de realitate virtuală de la Google.
Dronele – o inovaţie aflată încă la inceputuri
O altă tehnologie care a deja a devenit o obişnuintă, dar al carui potenţial nu a fost inca pe deplin explorat, este reprezentat de drone. MOFILM prin vocea CEO-ului Jon Ratclife, va ţine un discurs denumit « How Drones and 360 Video will Change Creativity », despre versatilitatea acestor tehnologii, precum şi de popularitatea noilor formate video 360. El va detalia cum companiile din spatele dronelor inovează şi crează noi moduri în care filmul este capturat, consumat şi experimentat. MOFILM a produs recent cea mai mare campanie de marketing din lume pentru Emirates Airways: http://viewfromabove.emirates.com/3d.
Creativitate inteligentă
Chiar dacă tehnologia şi logistica din spatele unei campanii inovatoare poate genera impresii pozitive, ea nu ar putea avea succes dacă nu ar fi reuşit să creeze o legătura cu audienţa. Mark Douglas va oferi un talk cu tema « Is Technology Making Creative More Intelligent ? », şi va vorbi despre cum poate tehnologia să produca cele mai bune rezultate si să formeze în acealaşi timp o legatură emoţională cu audienţa. Mark este director al agenţiei Steelhouse şi are o experienţă de peste 20 de ani în dezvoltarea produselor în pieţele emergente. Fost angajat Oracle, Mark a construit numeroase startup de succes.