Cunoscut la nivel mondial drept cel mai reputat festival de gândire creativă la nivel mondial, Cannes Lions, evenimentul ce are loc anual, în iunie, în sudul Franţei, explorează constant moduri creative în care societatea şi industria comunicării pot funcţiona mai bine împreuna. Poate tocmai de aceea, prin miza sa de utilitate şi estetică, design-ul este una dintre disciplinele cele mai atent “disecate” pe Riviera Franceză, între 18 si 26 iunie, când are loc evenimentul.
Stefan Seigmeister de la Sagmeister & Walsh, reputat om de artă şi practician în design va avea unul dintre cele mai aşteptate prezentări la cea de-a 64-a editie a Cannes Lions.
Noile reguli şi atitudinea anti-clişeu
În cadrul seminarului « Experience », el va vorbi despre experienţa de brand, precum şi despre puterea unei mărci de a genera mai mult decat imaginea care influenţează consumatorul să aleagă la raft. Mărcile contemporane vizionare nu sunt doar un mesager care comunică un produs, ci un catalist pentru evoluţia societăţii, un facilitator pentru evoluţie personală. Succesul unui brand nu se măsoară doar în vânzări (căci ele sunt consecinţa), ci şi prin impactul pe care acesta îl poate avea in viaţa oamenilor.
Prezentarea lui Seigmeister va prezenta modul în care lupta cu tradiţia, sistemul şi regulile lui, asumarea de riscuri şi iesirea din normă sunt parte din ingredientele unei reţete care generează noul tip de design.
El va vorbi şi despre cum noile tipuri de continut şi de experienţe prin intermediul tehnologiei ne redefinesc cultura şi societatea, despre manierele în care agenţiile şi clienţi trebuie să dezvolte parteneriate cu consumatorii, pentru a crea impact.
Cine e Stefan Seigmeister ?
Stefan Sagmeister este adeptul soluţiilor simple, dar eficiente. Cu o cariera de peste 30 de ani, acesta a devenit cunoscut datorită proiectelor din industria muzicala, (câştigând două premii Grammy pentru design), precum şi pentru numeroşi clienţi de elită (vezi HBO, Muzeul Guggenheim şi Time Warner). Compania sa, http://www.sagmeisterwalsh.com, acoperă toate tipurile de competenţe în design, de la cele digitale, la cele de tip experienţial, de la packaging şi branding la crearea de spaţii generatoare de memorie.
Stefan e un experimentator, un explorator şi un practician al artelor vizuale: expoziţia sa « The Happy Show », expusă în toata lumea reuşind să atragă peste 250.000 de vizitatori, devenind cel mai vizitat versinaj de graphic design din lume.
Altceva interesant la Cannes ?
Pasionaţii de gen îi mai pot vedea pe scena de la Cannes pe Yoshihiro Yagi, de la Dentsu, câştigător al unui impresionant număr de trofee (28 de Design Lions), care va povesti despre infinitele chipuri în care culturile şi civilizaţiile au interpretat disciplina designului.