Cannes Lions, cel mai preţuit festival al comunicatorilor la nivel mondial, nu este doar un spaţiu unde se conturează noile trenduri în creativitate, ci o celebrare a ideilor care pot face lumea mai funcţională, business-urile mai prospere şi consumatorii mai mulţumiţi. Nu întamplător, zonei de inovaţie i-a fost dedicat un eveniment special « Lions Innovation », sub forma unei doze concentrate de informaţie, pe durata a două zile – 21 şi 22 iunie. Aluziile la inovaţie pigmenteaza însă şi restul prezentărilor, pe durata celor 8 zile de festival (18-25 iunie).
Inovaţie în organizaţie
“Agency Beta – The secret of team prototyping” va fi un discurs despre cum succesul în domeniul creativ se realizează în echipe omogene. Chiar dacă industria de creativitate implică dinamică în structura organizaţiilor, Masaru Kitakaze, autorul acestei prezentări, consideră că orice department al agenţiei se comportă precum un organism care se adapteaza la schimbările constante din mediul economic şi social. Kitakaze va vorbi în seminarul său despre proiecte revoluţionare şi va decodifica ADN-ul din spatele micilor echipe de creaţie ce stau la originiea unor campanii de success.
Cine e Masaru Kitakaze ?
Masaru Kitakaze este manager la Hakuhodo, şi a câştigat nenumarate premii internaţionale. Are de asemenea o experienţă bogata ca jurat şi este omul care a influenţat decisiv transformarea agenţiei Hakuhodo într-una dintre cele mai premiate agenţii din spaţiul digial, la nivel global.
Oul sau gaina: Idee versus tehnologie
Un alt seminar de interes va fi cel ţinut de Humbero Polar, directorul FCB Mayo, denumit “Innovation is great, but ideas come first”, unde va vorbi despre o eroare comuna in mediile publicitare, mai exact aceea de a genera reacţii prin tehnologii noi, fara a avea un insight real, care să poată funcţiona fără probleme pe toate canalele. Humberto va dezvălui cum se poate genera o audienţă prin conţinut relevant cu tehnologii de distributie versatile.
Cine e Humberto Polar ?
Humberto Polar este unul dintre cei mai respectaţi creativi la nivel global, fiind unul din puţinii directori regionali care au reuşit să câştige un trofeu cannez, cu trei ţări diferite. Humberto a fost votat pe locul 7 de revista Business Insider in topul celor mai creativi oameni din Advertising. El este cunoscut in elitele mediului cultural ca poet şi artist visual.
Inapoi la conţinut
Prin vocea lui Jimmy Maymann, AOL va ţine un seminar despre modul în care societatea se va raporta la conţinutul publicitar. In « The Future of Content is here », el va atinge un subiect din ce în ce mai dezbătut în industriile creative : lipsa diversităţii de gen din industria muzicală.
Jimmy Maymann va vorbi despre cum AOL încerca să schimbe percepţia consumatorilor despre femei în muzica, prin lansarea unei mişcări ce va încuraja femeile să activeze ca producători, va reaşeza modul în care conţinutul muzical şi video este creat şi distribuit, realizând în acelaşi timp conţinut nou cu care clienţii să rezoneze.
Cine este Jimmy Mayman ?
Jimmy Mayman este presendintele diviziei de conţinut şi Consumer Brands din cadrul AOL şi este unul din fondatorii companiei Goviral, un inovator în producţia şi distribuţia de conţinut video pe Internet.