Repararea Drumului Județean 102 P, care este unul de interes turistic și face legătura între Predeal și Cabana Trei Brazi, a demarat la finele anului trecut, după ce Consiliul Județean, care administrează această șosea a atribuit un contract în valoare de 380.388,57 lei firmei Oaș Com Impex SRL din Negrești Oaș pentru plombarea gropilor. Vicepreședintele CJ Brașov, Adrian Gabor, a precizat că firma a reușit să facă anul trecut “doar niște șanțuri” care au stricat și mai mult carosabilul și au îngreunat traficul, iar practic lucrările de reparații au fost sistate la scurt timp, fiindcă a venit sezonul rece.
Săptămânile trecute, când autoritățile județene au emis ordinul de începere a lucrărilor pentru mai multe șosele unde șantierele fuseseră închise pe timpul iernii, au avut o surpriză neplăcută tocmai în cazul șantierului de la Trei Brazi. “La început, n-am mai reușit să dăm de patron. Am discutat într-un final cu dirigintele de șantier, iar acum două săptămâni trebuia să ne întâlnim să semnăm ordinul de reîncepere a lucrărilor, dar ne-am trezit numai cu șeful de șantier, cu mâinile în buzunar, fără nici un utilaj sau muncitor. Mai erau numai 7 zile din contract ca să finalizeze lucrările și până la urmă au adus o freză și o basulantă și s-au apucat de frezat gropile, pe suprafețe mai mari decât ar fi trebuit, apoi m-a sunat patronul să îmi spună că trebuie să suplimentăm suma, că e de fapt mai mult de lucru”, a precizat vicepreședintele CJ Brașov.
Procedura va trebui reluată
Astfel, CJ Brașov a reziliat contractul cu firma din Negrești Oaș, pentru că nu a respectat teremenele din contract și va deschide acțiune în instanță pentru daune interese. “Dacă nu îi acționăm în instanță, nu se învață minte și tot timpul vom avea astfel de probleme”, a subliniat Adrian Gabor. Acum, autoritățile trebuie să reia întreaga procedură și să găsească o altă firmă care să execute aceste reparații.
În conformitate cu expertiza făcută de Serviciul de Drumuri din cadrul autorității, gradul de deteriorare a îmbrăcăminții asfaltice de pe acest drum care are o lungime de 5 km este de peste 20%, stratul de uzură este necorespunzător, iar pe un tronson, în urma lucrărilor efectuate la canalizare, nu s-a mai făcut reparații.