De construcția aeroportului de la Ghimbav a început să se discute, cel puțin la stadiul de idee, încă din anii ’90, însă primele documente oficiale au început să se contureze în anul 2006. Astfel, vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Gabor, a prezentat astăzi chetuielile defalcate care s-au făcut din banii autorității județene, în ultimii 10 ani, pentru conturarea acestei investiții. Suma totală cheltuită până acum se cifrează la 24.721.564, 18 euro (108.759.162,14 lei).
Adrain Gabor a precizat că primele chetuieli făcute în 2006 în acest sens au fost de 68.871,17 euro pentru întocmirea documentației PUZ. În 2007, s-au mai cheltuit alte 21.000 de euro pentru efectuarea unor dezmembrări și modificarea PUZ-ului. În 2008, sumele alocate aeroportului au fost mult mai mari, respectiv 257.865,9 euro pentru studiu de urbanism aferent zonei adiacente aeroportului, dezmembrări, lucrări de… organizare de șantier, dar și un studiu de inundabilitate aferent acestei zone.
În 2009, s-au cheltuit practic cei mai puțini bani din “istoria” aeroportului, 4.771 de euro, pentru un extrase de Carte Funbciară, aviz pentru demolarea casei ciobanului, dar și alte avize.
Din 2010, cheltuielile au început să crească
Începând din 2010, sumele cheltuite pentru acest obiectiv de investiții au început să crească. Astfel, în 2010 s-au cheltuit în total 580.000 de euro, grosul sumei ducându-se pe scoaterea din circuitul agricol a terenului pe care este amplasat proiectul, dar și alte documentații tehnicii pentru lucrări hidrotehnice, precum și pentru demolarea saivanelor care erau amplasate pe acest teren.
Din 2011, au început și lucrările efective fiind cheltuite în conformitate cu evidențele contabile ale CJ Brașov în jur de 3 milioane de euro. Practic în 2011 au început lucrările de nivelare și împrejmuire a terenului.
În 2012, cei mai mulți bani s-au dus pentru exproprieri, dar au mai fost cheltuiți ceva bani și pentru studiul de coexistență și analiză la risc, ținând cont că prin zonă trece o linie de înaltă tensiune, suma totală cheltuită acum patru ani fiind de 4.587.000 de euro.
În 2013 s-au băgat primii bani în pistă
Din 2013 au început lucrările la pistă, fiind alocate în total 6.525.000 de euro. Și în 2014 s-au alocat 4.909.000,44 euro pentru lucrări la pistă, dar și pentru documentații cadastrale, iar anul trecut s-au făcut ultimele plăți către Vectra, care a amenajat pista, fiind cheltuite în total 4.757.161,15 euro. Acest raport de cheltuieli a fost efectuat de către CJ Brașov în vederea încheierii unei asocieri pentru continuarea investiției împreună cu Primăria Brașov. Primarul George Scripcaru a precizat că asocierea va fi parafată doar după ce vor fi prezentate de către forul județean cheltuielile totale pentru lucrările efectuate până acum la aeroport, dar și care este suma necesară pentru finalizarea proiectului. Adrian Gabor a precizat că investițiile în acest obiectiv vor continua după ce se va parafa parteneriatul cu Primăria și implicit va fi refăcut studiul de fezabilitate.